lördag 28 september 2013

Hööks!

Så var det dags för nya täcken igen... det märks att hösten är här då hundarnas garderob växer. De stora Tre har inte haft något regntäcke sen jag skickade våra gamla till Irland i vintras. Idag köpte vi nya fleecefodrade regntäcken efter att ha tittat runt på priser mm lite varstans. Ett vinthundsanpassat täcke är alltid bäst men de kan vara så fasligt dyra så vi åkte till Hööks som har fantastiska priser på sina täcken. Visst täckena kanske inte sitter helt super men för 149 kr täcket är det verkligen kanon, just nu har Hööks även 15% rabatt på alla sina hundsaker!

Ozzy har ett redan ett likadant så nu kommer de verkligen se ut som en Fyrklöver när det regnar. Nu hoppas vi inte på regn men då täckena är fleecefodrade kommer vi kunna använda dem en hel del i höst även när kylan kommer. Med en fleecetröja under så kommer vi nog till och med klara rätt kalla dagar i dessa täcken. Riktigt nöjd är jag även om hundarna inte jublar över att det är dags för täcken igen...

 
Sitter faktiskt riktigt bra på Yougi!

 
Helt ok på Jester!


På Gilly sitter nog allt täcket sämst, hon är ju inte större i kroppen än mina andra, bara längre i ryggen och då krävs ett större täcke och då blir det större överallt. Det är en av nackdelarna med täcken som inte är för just vinthund. Det är tur att hon är en tik annars skulle hon nog kissa på tyget över bakbenen hela tiden... Men jag är nöjd ändå för det sitter ändå bra och täcker det jag vill och fortfarande - priset är fantastiskt.
 

 
Ozzy fick ett nytt vintertäcke också i samma modell som regntäckena men tjockare förstås. Han ser bra rolig ut i täcket då tyget verkligen är tjockt, men det kommer värma gott i vinter. En fleecedress under det här så klarar vi nog kalla dagar. 179 kr kostade täcket och även det fick vi 15% rabatt på förstås. Inte helt fel att ha handlat 4 täcken för 532 kr, det är vad ett täcke skulle ha kostat mig om jag valt ett vinthundsanpassat täcke, i alla fall där jag kollat på täcken. Så jag känner mig riktigt nöjd med dagen idag och Hööks kan jag verkligen rekommendera för deras täcken är bra och riktigt hållbara!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!