söndag 22 november 2015

Storfrämmande...

Vilken fantastisk helg vi haft och har här hemma! Vi har nämligen storfrämmande i liten förpackning, en gäst som kom i fredags... låt mig presentera Melvin!
Melvin - Dervisch Alakazaam


Melvin är en Italiensk vinthund på två år som förhoppningsvis är här för att stanna. Han ska provbo här hemma ett par dagar så vi ser att han verkligen trivs här hos oss, vi blir nämligen hans tredje hem så den här gången bara måste det bli rätt och för alltid för honom.


Melvin är en glad kille med fart i men samtidigt är han världens "gospropp", han bara älskar mys och pussar, varning för hångel. Ozzy och Melvin de fann varandra från första stund och de busar och sover tillsammans redan, visst morrar de på varandra ibland när de båda vill ha bästa sovplatsen men de lyssnar så bra på varandra båda två. Så roligt att se Ozzy leva upp med en kompis i hans egna storlek här hemma!

Finns det något vackrare!


Melvin har varit lite mer osäker på mina stora tre, han är inte van vid stora hundar. Men på bara en dag kom han underfund med att både Jester och Yougi är vänliga typer och helt ofarliga, lite längre tid tog det för Melvin att komma på att Gilly är helt ofarlig men det verkar som att han kommit på det idag. Jester och Yougi är så otroligt tydliga i sitt hundspråk och jag har sett på dem att de verkligen smugit fram och gjort lugnande signaler till Melvin allt för att visa att de inte vill honom något ont alls.

Puss på örat!


Gilly hon är ju mer som hon är... hon far fram som vanligt och dundrar fram genom rummen, men varje gång som Melvin börjat skälla på henne för att han tyckt att hon varit otäck så har hon stannat upp och väntat på att jag ska komma och hjälpa henne. Hennes trygga sätt trots att hon är lite galen ihop med massor av godis nu i helgen har gjort att de fungerar riktigt bra här hemma mellan alla hundarna nu. Visst kan Melvin skälla till på de stora om han tycker de far runt för mycket men nu upplever jag mer att de handlar om att han egentligen vill leka men fortfarande är lite för osäker på hur man gör med så stora kompisar, snart så kommer han på det också. Jag är så stolt över alla mina hundar, deras sätt att ta emot en ny hund här hemma, de är verkligen helt otroliga!


Varför en femte hund... ja den frågan kommer jag säkert få! Svaret är rätt enkelt egentligen! För att jag ville det och för att jag kände att det skulle platsa så bra i vår flock med en liten Melvin, tiden och platsen den finns här hemma. Att nästa hund här hemma skulle bli en Italiensk vinthund det var vi alla överens om här hemma och vi har vridit och vänt på när ska vi och ska vi ha valp eller vuxen. Då dök Melvin upp och det kände så rätt, det kändes verkligen som att han skulle vara just den hunden som skulle göra flocken ännu mer komplett än vad den är idag och så känns det verkligen som det blivit. Det är tyvärr så att min flock börjar bli äldre... Gilly som är yngst fyller 7 år, Jester och Ozzy fyller 8 år båda två och Yougi skulle jag tro fyller en 9-10 år, så en yngre individ i flocken skulle göra mycket för oss här hemma. Främst ge oss massor av glädje, sätta lite fart här hemma på mina andra hundar och vara en träningskompis (en till för de andra har inte gått i pension) till mig. Nu lovar jag att flocken är full här hemma, fem hundar är trots allt många hundar men jag bara älskar det!

Vi hoppas att du är här för att stanna, älskade lilla vän!

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken vacker Melvin! Så underbara bilder.kram från Eva-Lena med flock!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!