onsdag 11 november 2015

Vad gjorde vi i helgen..?

Jo vi njöt av en helg på landet igen! Lite regnigare väder än sist men inte mindre mysigt för det. Det blev en hel del mysiga skogspromenader och bus på tomten som vanligt för hundarna.


Jag har väldigt sällan Gilly lös i skogen medan de andra Tre rätt ofta går lösa. Gilly är otroligt duktig på inkallning och att hålla sig nära men kommer det en hare, ett rådjur eller en katt ja då räknas inte matte alls. Jakten och instinkten blir då väldigt stark hos henne, rätt spännande att se henne slå om även om jag lika ofta tycker det är jobbigt, charmen med vinthundar!


Sen är det där med Greyhounds och fart... de kan verkligen få upp en helt otrolig hastighet. Märker faktiskt stor skillnad på det där med farten på mina andra och på Gilly, hon blir verkligen fartblind och blir rätt osmidig när den sidan kommer fram, det är bara springa som gäller och fort förstås. Precis det Greyhounds är avlade till att göra!


Men här på landet så kan vi bara kliva rätt ut genom dörren för att sen vara i skogen och där har vi våra rundor där hundarna får gå helt lösa alla Fyra. Inget spring är det som gäller i skogen då och alla Fyra vet att stora belöningen kommer när de sen får springa av sig på tomten så de håller sig faktiskt i från spring i skogen men lite bus hittar vi alltid på. De här promenadslingorna ligger nära huset så dagtid håller sig alla vilda djur därifrån så där känner jag mig trygg. Härligt tycker hundarna och jag njuter av de här mysiga promenaderna!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!