tisdag 29 mars 2016

Påskhelgen!

Hela påskhelgen har vi varit på landet, så skönt med lugnet och känslan av att vara mitt i skogen. Vi har njutit av härliga skogspromenader, bus på tomten och vi har tränat en hel del Nosework och så godissök förstås. Den största dramat stod en söt liten kisse för... hon hade bestämt sig för att bosätta sig på tomten hela helgen. Skulle tro att det var en "marskatt" på strövtåg efter en passande make då hon jamade högt och var väldigt kelen, lite för kelen... Mina hundar hade fullt sjå att hålla koll på katten, de fick förstås inte vara lösa hur som på tomten som de är vana vid utan det blev under mer uppsikt. Inne så stod gärna Gilly som var den som var mest "på" i fönstret och spanande efter katten. Ytterdörren fick vi låsa för att Gilly inte skulle ta sig ut, för öppna dörrar vet hon hur man gör. Allt gick i alla fall bra och katten lever och mina hundar fick kattränas, nyttigt för dem!

Söta kattflickan!

 
Vädret har varit lite blandat med mest soligt och skönt så vi har kunnat njuta ute både på tomten och på våra promenader, precis så som påskhelgen ska vara! Bästa sättet att ladda nya batterier, sol, lugnet, skogen och de bästa som sällskap!
 
Mina lyckopiller!
 

Godissök i skogen!


 Tranor både såg och hörde vi varje dag, en hel del Rådjur och Hjortar såg vi också. Så vackert!

 
Frukost i solen, alla fem fick de varsin färsk grisknorr, mums!


 
Så mysigt att gå förbi hästhagar och prata lite med hästarna innan vi går vidare.

 
Inte så mycket färger ute nu... snart kommer grönskan!



Ett kalhygge har växt fram längst vår favoritrunda... inte så vackert!

 
Godissök i lilla grusgropen, ett måste tycker mina fem.


Mina fantastiska Fem!

 
Lite blandade promenadvägar här på landet, ibland mitt ut i skogen, ibland söta små traktorvägar, ibland grusvägar och vi kan till och med hitta asfalt!



 
Mera hästar!

 
De bästa vägarna, gamla "traktorvägar" mitt inne i skogen.
 

 
Spännande upptäckter, ett gammalt skjul!
 
 
Vårblommor, de bästa blommorna!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!