fredag 30 december 2016

2016

Så ska året sammanfattas! För det första inte det bästa bloggåret... få inlägg och långt emellan inläggen. Förstår att många slutat läsa bloggen men egentligen är inte antalet läsare det viktigaste för mig även om det förstås är skoj att det finns de som läser min blogg! Det viktigare för mig är att det finns någonstans att få ner vår vardag tillsammans, lite som en dagbok.


Årets stora löfte var ju även att njuta av stunden och bara vara tillsammans med mina hundarna och det har vi verkligen gjort. Det här året har verkligen varit ett bra år! Hundarna har varit friska och pigga om vi nu bortser från juni då vi hade en svacka med lite sjukdomar men inget som inte gick över som tur var.


Melvin har kommit in i vår familj och jag bara älskar att ha honom som en del av vår familj, han behövdes! Vi har njutit mycket av naturen och alla årstider, vi har gått flera bra, roliga och nyttiga kurser. Vi har satsat på friskvård mycket, att hundarna verkligen ska må bra.

 
Känns som vi även hittat det vi tycker om och mår bra av i träningsform. För oss är Nosework nummer ett helt klart på delad plats med Balansboll! Rallylydnad kommer sen och det kommer det bli mer av i vår... spännande! Massage känns också som något vi kommer fortsätta med för det är inte bara bra för hundens kropp och muskler utan även en sån mysig stund tillsammans.


Sen ska vi förstås fortsätta njuta av våra årstider och vackra natur för där trivs vi bäst! Gärna i sällskap av våra bästa vänner, där har det ju under året även blivit en vän till, busiga och lite smått galna Iris. Nu har vi tillsammans åtta härliga hundar på våra promenader och äventyr!

Bästa vännen med sin Iris!


Ja summan av året är att det verkligen varit ett bra år! Vi har njutit, hittat det vi tycker är roligast att träna tillsammans. Hundarna har varit någorlunda friska och det känns så skönt! De börjar ju bli lite till åren nu de flesta av dem och det märks på de stora Tre, de är gråare, tröttare och lite stelare. Både Ozzy och Jester blir 9 år... Gilly fyller 8 år och Yougi vem vet men jag tror att han blir minst 10 år, troligtvis 11 år. Tiden går fort alldeles för fort... därför är det så viktig att njuta här och nu. Jag är verkligen så lycklig över att alla mina är friska och pigga, vet så många som inte haft/har den turen med sina älsklingar, hundar som lämnat livet alldeles för tidigt det här året. Även om jag oroar mig och känner att det är för få år kvar tillsammans så ska vi verkligen njuta tillsammans för än kan vi ha flera år kvar tillsammans jag och mina Fantastiska Fem.


Ja vi ser fram emot ett 2017 där vi kommer ha många härliga äventyr framför oss! Många härliga promenader och vandringar, Nosework, Balansboll och Rallylydnad och massor av mys i soffan är sånt vi ser fram emot! Har som mål också att göra minst ett inlägg i månaden här på bloggen för jag tycker verkligen om min blogg! Hoppas vi "ses" under 2017!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!