tisdag 20 oktober 2015

Ställa om, packa för flytt och "skitsnack"...

Hösten är verkligen en härlig tid och just nu är det så otroligt vackra färger ute och luften är frisk och härlig! Men just nu håller vi på att ställa om oss här hemma till mörkare tider och då tänker jag inte på att reflexerna kommer fram, det har de förstås också i och för sig redan gjort här hemma. Utan jag tänker på våra morgonpromenader som vi tagit i skogen innan jag åkt till jobbet, nu är det för mörkt i skogen så vi får hålla oss till upplysta gångvägar och väldigt snart är det mörkt tidigare på eftermiddagarna också så våra långpromenad som vi tar på eftermiddagen/kvällen kommer inte heller kunna bli i skogen. Blir till att njuta på helgerna, tar bara lite tid att ställa om sig tycker jag... Mindre spring blir det för hundarna också nu när mörkret kommer, vill inte släppa dem när det är skymning eller mörkt och det är det snart väldigt tidigt på dagarna, så nu får det mest bli spring och bus på helgerna när vi även njuter av dagsljuset! Snart kommer vintertiden, till helgen ställer vi kom klockorna och jag börjar allt längta efter lite snö nu! Längtan efter snö den kommer alltid smygande i takt med mörkret, jag vill ha något som lyser upp. Men nu ska vi fortsätta njuta av höstens alla underbara färger för det sprakar verkligen ute just nu!

Här hemma håller vi just nu på att packa till Bruno eller Bob som han ska heta i sitt nya hem. Han ska få med sig en filt som han ofta släpar runt på och ett av sina favoritgosedjur också, kan säkert kännas skönt för honom att ha något välbekant med sig. Jag har även skrivit ner en text till hans nya familj om hans första tid i Sverige och det vi upplevt tillsammans, vill att han ska få den bästa starten han kan! Så nu är hans papper packade och hans saker som han ska få med sig bestämda men dem han har självklart fortfarande för det är fören på torsdag som han flyttar. Så tomt det kommer bli här hemma... Bruno har verkligen satt sig i våra hjärtan här hemma! Men jag gläds verkligen över att han hittat sin familj, sitt egna hem och det är en fantastiskt härlig familj och Bruno kommer stortrivas! Så nu håller vi tummarna och hoppas att allt fungerar så bra som jag tror och hoppas!

Bruno med sin filt och min sko! Han är en riktigt samlare och det är ofta vi fått leta efter våra skor de två senaste veckorna... och alltid hittar vi dem i Brunos bädd. Goa Bruno, så härligt att se honom hitta på lite "hyss", då vet man att börjar leva upp och bli en sån där härligt levnadsglad och busig hund, precis så som det ska vara!
 
Vadå jag har inte tagit något?!!



Här hemma ska vi sen njuta av att bara vara vi i familjen och mina fantastiska Fyra ska bli så bortskämda i helgen, massor av gott, massor av mys och massor av skoj! För det ska på samma gång som det blir tomt bli riktigt skönt att få lägga alla tid på bara mina igen, för visst tar en jourhund tid och då även tid ifrån mina egna hundar. Men vilka underbara Fyra jag har för utan dem hade det inte varit lika lätt att ta in en jourhund här hemma, de visar verkligen vägen och delar med sig av sitt lugn och sin trygghet, så stolta över dem!

Något jag inte kommer sakna när Bruno flyttar är torrfoderbajs och fisar! För att flytten ska bli så bra som möjligt för Bruno så bytte jag foder på honom till det fodret han ska få i sin nya familj. En sak mindre för hans kropp att ställa om sig på och det ville jag ge honom. Men jag har verkligen glömt bort vilka högar det blir av torrfoder och konsistensen är inte kul...  Nu blev det förstås en omställning för Bruno att gå över till torrfoder från färskfoder så med tiden kommer säkert både det där med fisar och konsistensen bli bättre. Men så bortskämd man blir över hårda och nästan helt luktfria och små bajskorvarna/pluttarna som mina får av färskfoder/barf! Nu menar jag inte att något är bättre eller sämre att ge sin hund utan jag talar utifrån mina hundar och de mår bäst av färskfoder/barf och vi trivs bäst med det här hemma. Väljer man sen att ge torrfoder till sin hund så gör man det pga. sina egna anledningar som plats, åtkomst, vad ev. andra hundar i familjen äter mm, precis som jag gör valet att ge mina hundar färskfoder/barf! Men som sagt jag kommer inte sakna "torrfoderbajshögarna" här hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!