söndag 25 oktober 2015

Systeryster!

Vilken helg vi har och kommer ha! Lördag en långpromenad på fyra och en halv timme tillsammans med min syster och hennes två hundar och på söndag väntar nya äventyr med bästa vännerna!

Tänk så länge sen systeryster och jag tog oss tid till en hundpromenad... alldeles för länge sen! Men bättre sent än aldrig och idag tog vi igen allt känns det som. Så mysigt och så roligt att se hundarna på promenad tillsammans. De har förstås träffats förut men det är inte lika kul att träffas inomhus som utomhus och nu var ju tiden till för dem inte för en familjemiddag...

Sinc min systers Border collie blandning och mina Tre stora är vana vid varandra sen tidigare och det är alltid som att de aldrig varit ifrån varandra när vi träffas. Ozzy är den näst nyaste i gänget och det fungerar lika bra med honom även om han ska börja med att skälla ut och morra lite till en början. Är man minst måste man ju kompensera det på andra sätt eller..? Ja nu är det Ozzys sätt i alla fall! Rappe är den nyaste stjärnan och mina hundar har inte träffat honom så mycket, det är egentligen min systers sambos hund. Rappe är en Wachtel som arbetar som jakthund till vardags, en sån go och glad hund och så otroligt söt, full av energi är han förstås också! Tyvärr har han blivit påflugen som valp av en annan hund vilket satt sina spår så han kan ha svårt för andra hundar men med mina fungerar han super, även om mina kan tycka att han är lite för mycket ibland och Rappe kan inte förstå varför mina är så korkat lugna, hallå vakna tycks han vilja säga till dem. Många glada skratt har det blivit idag, sånt mår man riktigt bra av!

Kan inte se mig mätt på alla vackra färger i naturen just nu!




Mina bästa!


Rappe!





Vi träffade på den här promenaden... trodde de alla gått och sovit nu! Vi hade änglavakt då flera av hundarna stod nästan på ormen innan vi upptäckte den, riktigt otäckt! Antingen letar den efter en ny sten/håla att krypa in i för vintern eller så är det för att den är skadad som den inte fått ro för vintern. Skadan såg jag först när jag redigerade bilderna i datorn, stackars lilla vän. Det här är faktiskt första huggormen jag ser i år...


De här två trollen, så fina hundar!



Vackra promenadvägar!


Ibland är man glad över att man har just vinthundar, eller det är jag förstås alltid men vissa stunder kommer det över en mer... TokRappe!



Självklart måste det busas också, jag vet två som saknat varandra! Jester och Sinc, de låter som de ska ha ihjäl varandra när de leker men så roligt de har tillsammans!



En till som varit saknad tror jag allt, min fina syster!


Alla busade förstås tillsammans också, men det blev ingen bra bild då det började skymma... vill ändå dela med mig av den här! Sån lycka att se dem alla tillsammans!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!