fredag 24 januari 2014

Dogparkour!

Måste visa att vi faktiskt har tränat en del här hemma! Vi har jobbat med utmaningen i Dogparkour, 3 X stol. Jester, Gilly och Ozzy har fått anta utmaningen (fast egentligen är det jag som antar utmaningen) och alla utom Gilly fastnade på bild. Jag behövde mina händer till att hjälpa och stötta henne då en stol är rätt liten för henne med sin långa kropp så kameran la jag då åt sidan, säkerhet är viktigast.

Gå under stolen, något som bara Ozzy fick träna på. Vi har tidigare tränat igenom med tunnel så ordet igenom kände han igen och förstod snabbt vad det var meningen att jag ville att han skulle göra.

 
Vi tränade sen på framtassarna på stolsitsen och det känner alla hundarna igen från Dogparkour träningen sen tidigare. Det klarade Ozzy, Jester och Gilly utan problem. Blev ingen bild på det däremot, vi behöver träna på stadga i det momentet... Nästa steg blev hopp upp på stolen, Jester och Ozzy hoppade upp utan problem och där skulle de sen sitta (så jag kunde ta en bild...). Gilly slapp det momentet just nu, men det ska vi nog allt träna in.

 
Ni ser herr avundsjuk där nere... han vill jobba hela tiden så härlig inställning!


För Ozzy blev det ett fjärde moment, framtassarna upp på ryggstödet. Även det bekant sen tidigare från Dogparkour träning, grymt duktig är han!

 
Ge mig godis nu!

 
Ozzy har klarat utmaningen med fyra moment men vi ska lägga tid på att träna stadga i vissa moment. Jester fick två moment och har ett kvar innan utmaningen är klar, även där ska vi lägga tid på stadga. Gilly klarade ett moment så där måste jag komma på två moment till som är bra för henne på en stol och sen träna stadga förstås. Härligt att en stol kan ge så mycket att träna på! Gladast över träningen var helt klart Ozzy som var supertaggad och helt överlycklig! Jester och Gilly tyckte mest att jag var fasligt konstig som bad dem klättra på en stol... tokmatte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!