lördag 18 januari 2014

Vill inte!

Nu när vintern verkligen är här med snö och det har verkligen kommit en hel del snö i veckan, så är liten Ozzy inte så pigg på att gå ut precis. De stora tre de kommer snällt och lydigt när man ropar och säger att det är dags att gå ut men liten Ozzy han går och gömmer sig istället! Vi har helt klart inte samma tankar om snö och vinter Ozzy och jag... jag älskar att snön är här och Ozzy ja man kan nog säga att han inte är lika förtjust! Nu har vi tur för det är inte många minusgrader det ligger mellan -5 och -2 så det är riktigt skönt ute enligt mig.

Vill inte gå ut!

 
Åh nej matte har hittat mig!


När jag närmar mig sängen eller soffan här hemma då gör Ozzy glädjedansen, man kan inte bli annat än full i skratt, men närmar jag mig ytterdörren då springer han och gömmer sig, precis så är livet här hemma nu. Egentligen tror jag faktiskt att det är täcket Ozzy vill slippa ha på sig för skramlar man med kopplet då kommer han oftast (beror helt på hur mycket det snöar ute förstås), men tar man i täcket då är han som borta. Men att gå ut utan täcke är inte att tänka på då skulle han frysa massor, det märks verkligen skillnad på honom när han har ordentligt på sig när vi är på promenad mot om han skulle vara utan täcke. Kommer vi bara ut efter att ha letat och jagat Ozzy här inne... så njuter vi alla av våra promenader även liten envis Ozzy! Det kan faktiskt vara riktigt spännande där ute med all snön och öronen är oftast på topp. Trots att det blir lite extra jobb just nu när vi ska ut med gänget eftersom en leker kurragömma med oss så är jag riktigt imponerad över liten Ozzy. Han hänger med på långa promenader i alla väder, självklart tycker han att vissa väder är bättre än andra, men med de vill han och han älskar våra äventyr och är nästan alltid den som har mest ork under hela promenaden och när man kommer hem!

 

De är så härligt olika mitt gäng här hemma! Yougi delar helt Ozzys uppfattning om vintern men kommer när man ropar om att vi ska gå ut. Jester tycker det är helt okej, han tar det med ro och är inte speciellt frusen av sig. Gilly hon är helt galen och bara älskar snön, hon gör race i kopplet och är som en unghund just nu, hon och jag har precis samma uppfattning om snö och vinter, härliga underbara snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!