tisdag 17 juni 2014

Frånvaro...

Det var ett tag sen nu som jag satte mig vid bloggen, en frånvaro som har behövts men inget jag önskat. Juni månad har än så länge inte varit våran månad här hemma, tyvärr. Juni är en månad som jag annars brukar njuta av, sommaren är här det är underbart vackert grönt ute och det är svalt och härligt ute för härliga hundpromenader. Nu har juni varit varmt, lite för varmt vissa dagar för långpromenader men det klagar vi inte över.

Det som gått emot oss den här månaden är sjukdomar... Lillhusse blev sjuk i Lunginflammation och det började när vi kommit in i junimånad. När han var pigg och på benen igen efter en penicillinkur så blev jag sjuk. Troligtvis Lillhusses baciller som hoppat över till mig också, jag slapp Lunginflammation men en penicillinkur fick även jag och det äter jag fortfarande. Måste säga att det var längesen jag var så dålig som jag varit... nu är jag piggare och idag har jag varit på jobbet, det var riktigt skönt! Nu till det tråkigaste av allt för inte tog vår olycka slut här tyvärr... i helgen bröt Lillhusse foten! Som tur var är det en liten fraktur så inget gips behövs, det känns underbart mitt i allt för gips en hel sommar är inget man önskar någon men allra minst ett barn.

Så nu med några dagar kvar till semestern (jag ska bara jobba en dag till, egentligen skulle det varit två dagar till men någon måste vara hemma med Lillhusse eftersom han inte kan stödja på sin fot alls och Husse och jag turas om att vara hemma) har vi ställt in vår efterlängtade fjällresa vi skulle åka om 14 dagar och Lillhusse kommer inte kunna gå på foten till dess. Inget vidare att åka till fjällen med bruten fot... en sorg för mig då jag längtat så efter Härliga Härjedalen! Så nu sitter vi och försöker planera nytt och planera om så här i sista minuten... vi får se vad sommaren och semestern har att erbjuda men vi ska göra det bästa av det!

Så nu vet ni hur livet upp och ner har varit här hemma sista veckorna och förklaringen till frånvaron... Lite roliga saker har vi ändå hunnit med mitt i alla sjukdomar och bilder kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!