torsdag 5 juni 2014

Lata dagar på landet!

Förra veckan var en härlig vecka för den var en kort arbetsvecka och många dagar ledigt! Här hemma var vi lediga torsdag till söndag och vi hade en riktigt härlig helg. Mest latade vi oss på landet och hundarna bara njöt av att sola på gräsmattan, skogspromenader och spring i trädgården. Lite utflykter for vi iväg på också men mest bara latade vi oss och njöt av att vara lediga tillsammans.

En av helgens utflykter gick till Västerljung där vi såg ett gäng nya hundar från Irland komma till sina nya familjer. En härlig dag som alltid är full av glädje!

 
Mina fina Fyra var med och tittade på och umgicks. Bästa Lillhusse och goaste vännen var med också!

 
Några av nykomlingarna.

 
Vi passade även på att handla lite i Stationshusets Hund- och Kattbutik, varsitt nytt halsband blev det till mitt gäng! Hundarna mindre roade av shopping som ni ser men som vanligt tar de allt med ro...



Väl hemma på kvällen var vi alla trötta efter dagen och Lillhusse som inte var pigg fick goaste sällskapet i sängen.

 
Vi vaknade sen till ett helt underbart väder och det blev en heldag ute, som vi njöt! Fina, nya halsbanden har de på sig också...

 
 

 
Mina två busar!

 
De håller ihop mitt gäng, alla hittade de en go plats tillsammans.

 
Mmmm solen!

 
Finaste Lurcherkillarna!


Fina Ozzy som blivit lite, hm, rund efter alla kurser. Mycket korv och annat gott blir det när man klickertränar...

 
Samling igen, nej jag har inte lagt dem där...

 
Ozzy på upptäcktsfärd!

 
Vi kan ju inte bara lata oss... till lunch blev det godissök.

 
Varm dag och vi bara njuter!



 




 
Nästa utflykt gick till Tystberga där Lillhusse ville träffa Beast en av Gladiatorerna på TV4 och hundarna var med förstås. Yougi tyckte däremot att det blev väldigt jobbigt och han blev väldigt stressad så jag fick ställa mig en bit bort med hundarna och titta. Barn och män är det som jobbigast för honom och har alltid varit men de senaste åren tycker jag att det har gått bra även om han visat att han blivit orolig men nu stressar han lätt upp sig igen. Det med barn känns jobbigast just nu... med Lillhusse går det ju förstås hur bra som helst men hans kompisar är så läskiga. Tankarna snurrar varför mycket i mitt huvud då inget speciellt hänt men jag funderar mycket på om det har med hans ålder att göra... är det så att han kanske börjar bli gammal och inte orkar på samma sätt. Pigg och glad och äter bra gör han annars och visar inte på att han har ont någonstans så hälsan verkar det inte vara något fel. Min speciella Yougi, en liten oro i mitt hjärta!
 

 
Tillbaka på landet i värmen och ett litet gruppfoto med en Yougi som fortfarande inte stressat ner riktigt... värmen gjorde sitt också förstås!
 
 
En promenad och godissök fick tankarna på annat!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!