torsdag 5 juni 2014

Välförtjänt vila!

Nu när alla kurser har tagit slut så har vi alla tagit en välförtjänt träningsvila här hemma! Älskar den egenskapen hos Vinthundar att de inte kräver hjärngympa hela tiden, visst de älskar det och mår bra av det men en träningsvila har jag märkt är bra för motiveringen. Det blir mycket roligare att träna igen efter en vila, det ger träningsglädjen tillbaka! Sen ska jag erkänna att jag tycker det är skönt med vila också och det är största anledningen. När jag tränar med mina underbara Fyra så måste man vara så laddad och positiv själv för att träningen ska gå bra, Vinthundar är inte alltid de mest lättmotiverade raserna men det är just det som jag tycker är kul, men det gäller att vara det där lilla extra när vi tränar då och det har inte jag hela tiden så vila är välbehövligt!


Så nu har vi vilat i lite mer än en vecka från alla träning och bara njutit av långpromenader i skogen och en del annat skoj... men nu börjar jag känna mig träningssugen igen så till helgen blir det säkert något skoj!


Planerna under sommaren för vår träning är att hålla Viltspår igång för Gilly och att prova att lägga med Ozzy. Vi ska fortsätta med personspår för dem alla Fyra och så ska Ozzy och jag hålla igång Freestyle träningen, träna in ett nytt program kanske! Gilly och jag ska även sparka igång Rallylydnadsträningen igen... den har legat lite i vila känns det som. Doftskriminering ska vi fortsätta med också, Ozzy för att hålla igång och så ska jag träna in med både Jester och Gilly också. Yougi han får mest vila han och leta godis och hoppa på stubbar och stenar, det som han tycker bäst om, han är inte glömd utan får göra det han mår bäst av! Sen ska vi bara njuta av att vi har en underbar sommar framför oss med bland annat fjällvandring och självklart ska alla Fyra hundar med och njuta av den underbara Fjällnaturen, som jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!