söndag 19 oktober 2014

Höst, sjukstuga, höst!

Här hemma har vi njutit av en härlig oktober så fort vi bara orkat för som alltid här hemma när hösten är över oss har vi haft sjukstuga. Först Lillhusse, sen Husse, sen jag och förhoppningsvis sist Lillhusse igen med öroninflammation. Vissa dagar har blivit tråkiga för hundarna de senaste två veckorna, speciellt den här veckan när jag legat sjuk men utan att klaga håller hundarna mig sällskap tätt intill, mina fina.

Som tur är så hann hundarna och jag njuta av hösten både förra helgen och den här helgen en hel del med långa härliga promenader och massor av bus. Så att veckan blev lite tråkigare än vanligt har vi överlevt, men nu ska vi hålla oss på benen så vi kan träna och gå massor av promenader igen!

Förra helgen gick vi ut i skogen och letade svamp och vi hittade massor! Bra träning för hundarna att gå mitt ute i skogen utan stigar (och för matte).


 
Det blev också långpromenad ute på landet där vi var förra helgen, de promenaderna känns alltid extra lyxiga och vi njuter alla extra mycket!

 
Nu i helgen har vi varit hemma och gått och busat i våra skogar här hemma, våra skogar är också härliga!


 
Härliga fält att busa på!

 
Det är så vackert på hösten!

 
Nu laddar vi för en ny vecka och vi håller tummarna att ingen i vår familj ska bli sjuk mer på ett tag nu... men det finns en oro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!