söndag 19 oktober 2014

Ozzys tand!

Förra veckan blev det en tur till veterinären med Ozzy då han hade tappat en tand och jag misstänkte att hela tanden inte lossnat. Veterinären delade min uppfattning så det blev sövning och operation för liten Ozzy. Till jobbet åkte sen en orolig matte som bara ville hämta hem honom igen.

Allt gick bra och han hade charmat alla på kliniken min lilla sötnos! Hem kom en trött Ozzy som hade ett gäng stygn i munnen och ont, han tyckte verkligen så synd om sig själv och det med all rätt!

Nu har allt börjat läka riktigt fint och på torsdag ska vi på återbesök för att kolla upp så det läkt som det ska.

Det blev en fin liten räkning då försäkringen inte täckte tandskadan, Agria säger att han hade skadan på tanden redan innan jag försäkrade honom på mig för lite mer än ett år sen. Så här i efterhand skulle jag aldrig bytt försäkringsbolag på Ozzy när han flyttade hem till oss, alltid lätt att vara efterklok! Nu mår han i alla fall bra och det läker fint och han behöver inte ha problem med den tanden något mer och det är de som betyder något! Vår fina lilla skrutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!