måndag 6 oktober 2014

Tandproblem...

Ozzy har haft en tand som spökat sen han kom till mig. Tandköttet hade på den tanden dragit sig långt upp, så långt upp att det blev ett mellanrum mellan tandrötterna vilket gjorde att det såg ut som om han hade ett hål. Vi har varit hos veterinären och visat upp men de tyckte inte vi skulle göra något åt det i nuläget, så vi har varit envisa med att borsta den och övriga tänder här hemma.

Men nu i helgen när Ozzy gnagde på ett ben skrek han till och när jag sen på kvällen skulle borsta tänderna på honom så satt tanden lös. Idag satt tanden så lös att den efter lite mer bentuggande har lossnat. Måste varit skönt att slippa den tanden för honom! Men det finns alltid ett men... jag misstänker starkt att hela tanden inte kommit med utan att det sitter en flisa kvar. Det känns så och ser ut så efter att undersökt tanden närmare. Så imorgon blir det att ringa veterinären! Min lilla skrutt, känns jobbigt i mattehjärtat, tänkt så orolig man blir fast det inte är något stort.

En tand fattigare är han min lilla Ozzy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!