söndag 19 oktober 2014

Kursavslut!

Nu var det tänkt att höstens alla kurser skulle vara slut! Både klick och trick kursen och personspårkursen är nu slut. Trick och klick kursen fick Gilly avsluta med mig istället för Ozzy som inte var helt pigg efter operationen. Ozzy var nog glad att han fick ligga hemma i värmen den dagen för det regnade helt galet mycket... inte ens Gilly som är speciellt väderkänslig tyckte att det var rätt pest att vara på kurs den dagen.

Personspårskursen sista gång var riktigt skoj! Jester fick för första gången gå ett spår som någon annan än matte lagt och han gjorde det mycket bra, lite fundersam till en början men när han väl förstod att det var de spåret han skulle följa jobbade han på riktigt bra! Vi la även ett spår till ett lite längre som jag la åt Jester och det spåret gick hur bra som helst! Det är så roligt att se Jester jobba och att se att han tycker det är så skoj!

Sen skulle kurserna vara slut för hösten... men jag "råkade" anmäla mig till en kurs till! Kul med hund heter kursen och handlar om att bygga upp kontakt genom lekar, att precis som kursen heter ha kul med din hund. Jag kunde bara inte låta bli, kursen lät verkligen så rolig och roligt kommer vi ha! Jester eller Gilly får följa med mig på den kursen, jag har inte bestämt vem av dem än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!