lördag 2 januari 2016

Lyckan över två!

Alla mina fem Vinthundar är verkligen så viktiga för mig och var och en av dem har en speciell och egen plats i mitt hjärta! Men jag måste erkänna att mina Italienska Vinthundar har en mycket speciell plats i mitt hjärta! Det betyder inte att jag älskar dem mer än någon av de andra men det finns en känsla där, en känsla av att ha hittat rätt. Jag har verkligen hittat min ras, att jag vill leva med Vinthundar det är jag säker på och har varit länge men inom den rasgruppen har jag nu hittat den rasen som passar mig bäst.


Jag och mina två Italienska Vinthundar är verkligen rätt för varandra, de är vad jag söker hos en hund och det som passar oss hela familjen bäst. Storleken har en betydelsen men jag har alltid sagt att jag ska ha stor hund... så där har jag ändrat mig! Det är mer kärleken, närheten, glädjen och den härligt positiva och lite smått galna inställningen till livet de har som gör att jag fallit som en fura! En härlig känsla att ha hittat rätt och det gör att dessa två grabbar har en mycket speciell plats i mitt hjärta!



Sen Ozzy flyttade hem till oss har jag sagt att jag ska alltid ha minst en Italienare här hemma för jag insåg rätt snabbt att det här var en ras för mig. Nu har jag lyckan över att få dela livet med två Italienare och nu säger jag att jag kommer alltid dela livet tillsammans med minst två Italienare!



Vilken glädje de har av varandra mina två små, de tvättar varandra, busar tillsammans, sover tillsammans ibland men båda har de valt andra sovkompisar om inte matte är hemma. Är matte hemma så ska båda vara med och tätt intill. Visst blir de avundsjuka på varandra ibland... visst morrar de på varandra och visst har de hänt att de rykt ihop av svartsjuka... tror faktiskt att de till och med trivs med att kivas lite med varandra ibland. Men oftast är de det goaste vänner och att se dem leka och vara på Italienares sätt tillsammans det värmer verkligen hjärtat att se. Jag älskar verkligen de här två små med sina stora personligheter!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!