söndag 10 januari 2016

Snöbus!

Vi har varit ute massor under veckan och busat i snön, massor av spring så snön yrt har det blivit! Vi har haft så härlig pudersnö och det är bara att passa på att njuta. Den enda som inte springer i snön alls är Ozzy... han håller sig hos matte och till upptrampade stigar. Yougi han har tagit ett par vänder men håller sig också helst hos matte efter sina småvändor. Gilly min toka hon har sprungit som en galning förstås! Jester han älskar att springa och busa i snön och springer han så springer Melvin efter, de två har så roligt tillsammans! Men jag har glömt kameran inne nästan varenda gång eller så har jag helt glömt bort att ta några kort för jag bara stått och njutit av hundarna som far runt så snön står som stora moln kring dem. Men i lördags var vi en snabb sväng på landet och då blev det några bilder, men det var rätt sent på eftermiddagen och det började mörkna... men bilder är det ändå, bevis på att vi njuter av snön!




 
Ozzy håller sig till plogade vägar...


 
Vi passade även på att ta en promenad i skogen, en härlig sväng! När vi kom fram till "vår" slinga" i skogen fick de gå lösa alla fem, ja Melvin hade sin lina förstås. Alla njöt de och for runt som vildar, skönt för dem att hålla igång som de själva ville och behövde för det var rätt kallt. Inte många ställen jag har alla lösa på samtidigt och inte ofta jag har Gilly lös i skogen, men här vet jag att det fungerar bra.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!