måndag 1 februari 2016

Lite nya kläder...

De stora Tre har samlat på sig en del kläder genom åren och de har en bra uppsättning av tunnare kläder, tjockare kläder, vindtäta- och vattentäta kläder mm. De har inga mängder men de har det som de behöver. Nu är de stora Tre inte speciellt frusna förutom Yougi då så de klarar sig bra utan täcken på vintern, det är bara om det är riktigt kallt eller blött ute som det behövs.

Ozzy hade också börjat samla på sig en del men så kom Melvin och han hade en tunn uppsättning med sig. Så det blev till att köpa lite nytt och av någon konstig anledning så halkade Ozzy med där ibland och även han fick nytt. Nu är jag snart nöjd med även deras uppsättning! Nya vintertäcken är inköpta, ny fleeceoverall till Melvin har vi köpt och stickade tröjor med ben till både Ozzy och Melvin har vi hittat på rean. Det som jag fortfarande saknar är ett regntäcke till Melvin och en softshell tröja till Melvin, så snart känner jag mig nöjd. Fleecetossor är beställda också till de båda små om det skulle slå till att bli superkallt igen. Jag tycker om att vara ute i alla väder och då känns det viktigt att hundarna har bra kläder för alla väder. Nej jag klär inte ut mina hundar men jag klär dem efter behov!

Fleeceoveraller från Tally Ho Whippetwear, här Iggywear förstås. Ozzy hade en sen förra året och jag hade turen att Tally Ho sålde ut en till härom veckan.
 
 
 
Stickade tröjor från Hurtta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!