måndag 1 februari 2016

Nosework!

I förra veckan var Ozzy och jag på privatkurs i Nosework och för socialträning så var Melvin med också. Två så duktiga killar, roligt att se att även Melvin kunde koppla av lite grann, i alla fall under den timmen som var.

Tanken med privatkursen var att Ozzy och jag verkligen behöver komma igång med Nosework träningen igen som verkligen legat på is ett tag nu... Då finns det inget bättre än att ta en timme tillsammans med Caroline Svärd på Trofasthund, nu är vi så peppade igen och fulla av nya idéer och tankar, så skoj!

Det är så härligt att se hur Ozzys självförtroende växer när han får jobba självständigt och hitta det vi letar efter, han bara älskar berömmet och belöningen. Det behöver han för det vi behöver jobba mest med är att han ofta stannar upp och söker mitt stöd, antingen genom att sätta sig och titta på mig eller genom att klättra på mina ben. Nu ska vi jobba på att göra honom säkrare och mer självständig när han jobbar.

Så nu ska här tränas Nosework och vi hoppas på lite kurser också i Nosework både för Ozzy och Melvin, för Melvin blir det i så fall premiär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!