söndag 9 februari 2014

Hundmat!


Nu är frysen laddad här hemma med lite nyheter!
Jag har inte testat Sund Hunds foder förut (förutom deras oxhalsar) men nu i veckan hade de toppenbra erbjudande på fodret i vår djuraffär, 50%! Då kan man inte låta bli att prova... och vilken hit! Jag köpte oxmedaljonger, oxblanding och deras lammblandning. Oxkött äter mina i sitt färskfoder varje dag men det var som sagt bra pris så jag köpte ändå men mest nyfiken var jag på deras lamm då jag funderat på att köpa det ett tag. Mina älskade det, alla fyra och det är inte vanligt och då tänker jag på kräsna Gilly. Så deras lammblandning kommer vi helt klart köpa fler gånger, kommer nog bli till en vana.
I lördags var även representanter från Mush på Arken zoo här i stan och gjorde reklam för sitt foder med bra erbjudande. Så vi kom hem med fyra påsar BARF Vaisto med kalkon, kyckling och ren som är till Ozzy. Jag ger just nu ren och kalkon som lite extra till kvällsmaten och för att variera köttsorterna de får. I både renen och kalkonen jag har hemma just nu är det ben blandat med kött och för Ozzy blir det för mycket ben då hans bajs blir vitt och poröst. Så nu ska vi prova de här köttbullarna istället så vi fortfarande kan variera Ozzys mat.

Så roligt det är att shoppa hundmat och jag tror allt jag hittat tre favoriter att variera mellan, Mush, Sund Hund och Nordic som bas. Känns som det kan bli ett riktigt bra utbud och variation för mina Fyra, extra roligt är det förstås när man hittar bra erbjudande! Synd måste jag säga att Sund Hund och Mush inte har större korvar än 500 g... det blir dyrt i längden om man bara skulle utfodra med de märkena men nu som lite extra till Nordic som vi köper i 2 kgs korvar blir det toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!