torsdag 13 februari 2014

Sjukvecka...

Här hemma har jag legat sjuk med ont i kroppen, feber och förkylning, kanske influensan. Nu har febern gett med sig verkar det som och värken är borta, kvar är bara den envisa förkylningen och så saknas kraften i kroppen förstås men den kommer!
 
Hundarna tycker det har varit riktigt mysigt att hålla matte sällskap i sjuksoffan, speciellt Ozzy som hela tiden legat tätt intill under filten. Några längre promenader har jag inte orkat med tyvärr... Husse har fått ta morgonpromenaden innan jobbet och sen eftermiddagspromenaden och kissrundorna på kvällen. Jag och hundarna har däremot roat oss med lunchpromenaden tillsammans, vi har inte gått långt men det har tagit oss ett tag att ta oss runt. Mycket att nosa och titta på, mycket godissök och hopp och balansera på stenar och stockar har vi aktiverat oss med. Så hundarna har varit nöjda efter lunchpromenaden ändå utan att den blivit lång.
 
Vi har gått i vår lilla skog bakom oss och där springer grabbarna lösa och rör sig i ojämn terräng, en baktanke från min sida då de blir tröttare av att röra sig i skogen och de använder hela sin kropp än på asfalt vilket kanske varit lättare för mig egentligen. Tyvärr kan inte Gilly vara lös där för hon ser spännande saker överallt... även om det inte ens finns något! Hon har en del energi just nu också så skulle jag släppa henne skulle hon springa för fullt och lite till vilket jag inte vill att hon ska göra i skogen, finns för mycket träd och annat att krocka med! Nu skulle hon verkligen behöva få springa av sig men tyvärr ligger det is fortfarande i vår hage och även i hundrastgården så det är inte att tänka på, risken är alltför stor att jag skulle få en Greyhound med sträckningar eller ännu värre... Någon vecka till sen så hoppas vi att isen är borta, kanske, kanske till helgen om vi har tur!
 
Gilly tycker att det är helt okej med bara koppelpromenader även om jag vet att hon längtar.
 
 
Det är lite spännande att gå i skogen nu för på vissa ställen är det helt snötomt...
 
 
och på andra är det en del snö kvar.
 
 
 
Blött och kallt om tassarna!
 
 
Så försvann snön igen!
 
 
Trötta hundar...
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!