söndag 19 juli 2015

Dalarna!

Även om jag sörjde att vi lämnade Härjedalen bakom oss så såg jag framemot en vecka i Dalarna, i en mysig stuga i Orsa Grönklitt. Där har vi varit förut, inte Ozzy men alla vi andra och där stortrivs vi. Där väntade även min pappa på oss som skulle tillbringa veckan med oss, mysigt!

Veckan bestod av en hel del promenader längst med vackra Rädsjön och runt i skogen vid Grönklitt, vackra områden att promenera i. Vi fiskade, grillade korv, badade (Lillhusse för det blev en rätt kall vecka), åkte ner till Nusnäs och Mora, spelade minigolf, besökte Rovdjursparken (då fick hundarna stanna i stugan) och var på Tomteland. Det blev en rätt regnig vecka så mycket mys och kortspel blev det i stugan också, riktigt mysigt! Visst kunde vädret varit lite bättre men jag klagar inte, jag vill inte ha 30 C varmt för då orkar man ingenting. Jag tar hellre lite svalare väder där man orkar göra saker, gå promenader med hundarna och hitta på annat skoj!
 
En härlig kvällspromenad när vi kom fram!



 
 

 
Wildkids lilla fort!

 
Fiske på schemat med morfar!

 
Det är vackert vid Rädsjön!

 
Självklart var hundarna med också!
 
 
Så bar det iväg till Tomteland! Tomteland är väldigt vackert och roligt tycker Lillhusse och det bästa är att hundar är välkomna!


 
Matte vad gör vi här där det springer runt massor av konstiga figurer..?

 
Hur söt får man vara!?


 
Vilket snyggt gäng!

1 kommentar:

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!