lördag 18 juli 2015

Härjedalen, Kariknallen!

Veckans andra tur på fjället gick till Kariknallen, en rätt så lätt vandring upp på fjället och väl uppe så möts man av en Våffelstuga, det är inte helt fel. Utsikten från Kariknallen är underbar och här brukar det alltid finnas snö kvar att åka på så Lillhusse var taggad. Det blev en rätt blöt vandring upp men inget regn utan mest sol. Det var inte så länge sen snön smält bort för marken var blöt men det vara bara roligt tyckte Lillhusse och vi hade bra på fötterna så vi klarade oss. Hundarna hade fullt sjå med att undvika allt vatten men det gav upp efter ett tag och plumsa runt i vattnet de också.

Blöt men fin och lätt "stig" att gå på!

 
Ett litet vattenfall, så vackert tycker jag...

 
och så spännande och roligt tyckte Lillhusse (hundarna höll sig på behörigt avstånd...).

 
Dit upp ska vi!

 
Framme för våfflor!

 
De här Fyra är så grymt duktiga och följer verkligen med på alla våra äventyr med glädje och det här med att vandra i fjällen tycker de om alla Fyra. Tror de njuter lika mycket som jag av känslan av frihet!

 
Skön paus i solen!

 
Där ligger snön och dit ska vi förstås!

 
Så kul att åka på snön mitt i sommaren!

 
Fast ibland undrade jag om det var vinter eller sommar... på vissa ställen i alla fall!
 
 
 Mycket snö kvar i år!

 
Alla dessa vackra stenar!
 
 
Glädje, en som verkligen tyckte om det där med att gå på tur i fjällen!

 
Tänk om jag kunde ha det så här vackert runt mig varje dag! Fast gärna lite mindre blåsigt tycker Ozzy...

 
Så måste det badas också... på vägen ner blev det ett stopp vid vattenfallet!

 
Närmare än så här går vi inte matte!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!