lördag 18 juli 2015

Våren blev till sommar...

Ja som sagt eftersom det blev ett blogguppehåll så missade jag att skriva här i bloggen, så det känns  lite som jag missade både våren och försommaren... Men det gjorde jag förstås inte i verkliga livet även om det har varit en vår med ovanligt mycket omkring mig och då tyvärr inte så mycket med hundar att göra tyvärr.

Våren blev till sommar...


 
 

 
 

Vad har hänt under april, man fram till nu här hemma? Yougi har gått på smärtlindring hela våren och början på sommaren men har sen juni varit fri från medicin och visar ingen hälta alls, så skönt! Jag kan se lite stelhet när han sovit och legat still under en längre stund men det släpper så fort han är i rörelse igen. Samtidigt som jag slutade med Rimadylen på Yougi så började jag ge MSM och Glukosamin till hundarna här hemma, nu är det svårt att veta vad som är vad men jag tror på att det har hjälpt Yougi i alla fall. Det bästa är att han är pigg och glad igen och det värmer mattehjärtat så mycket!

Annars har det som sagt varit mycket... Ozzy och jag har hunnit med en privatträning i Nosework, något vi båda tycker är så skoj! Fast visst kan Ozzy vara på vinthundsvis helt ointresserad ibland men för det mesta jobbar han på som sjutton. Nu var det längesen vi tränade och det blir något för oss att ta tag i till hösten, nu har vi semester och bara njuter av ledighet och äventyr tillsammans.


Vi har haft finbesök av fina Lystra ett par helger under våren, något som alltid livar upp tillvaron för oss alla här hemma. Annars har vi mest bara njutit av promenader tillsammans för även om våren varit galet fyllt med annat så måste både jag och hundarna ut, våra promenader tillsammans har verkligen varit balsam för min själ och min stund när jag kan släppa allt annat och bara vara tillsammans med mina bästa vänner!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!