lördag 18 juli 2015

Härjedalen, Ruvallen!

Vår första tur på fjället gick över Ruänden, för mig som varit här många gånger förut är den här turen den första man måste gå när man kommit upp till Messlingen och så blev det i år också! Vädret kunde ha varit bättre... det regnade på oss en hel del och vi blev rätt blöta trots regnkläder och Lillhusse tyckte att det bitvis var jobbigt då han blev trött och kall. Men med fika och sen mat i magen och lek i snön så gick allt lättare. Bara det att laga mat ute och hitta snö var ett helt äventyr tyckte Lillhusse, jag bara njöt av naturen och av att vara alla tillsammans trots regn för det räknar man ändå med i fjällen.

Ruvallen!

 
Så vackert!


 
Hällmålningarna!

 
Rätt mycket snö kvar i år och över den var vi tvungna att gå för att följa leden.

 
Evagraven!

 
Även om Yougi ser bra lidande ut... ja det regnade en del... så vet jag nog ingen hund som älskar så att vara på fjället. Han blir som förbytt när vi kommer upp på kalfjället, så spännande med allt man kan spana på och alla dofter.

 
Dags för lunch! Ni ser vem som mer är hungrig...


 
Min prinsessa!

 
Riktiga fjällrävar som rullar ihop sig på marken för att vila en stund.

 
Ibland fastnar även jag på bild...

 
Fiskhålsgraven där det finns Dvärgröding.

 
Vackraste!

 
Tur vi var på väg hem och inte hade långt kvar till bilen... det blev ett litet dopp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!