måndag 3 augusti 2015

Nävsjön!

Igår var den absolut sista dagen på semestern och vilken dag det blev! Som ni säkert märkt så är det absolut bästa jag vet att packa ryggsäcken och ge mig iväg ut i skogen och bara njuta av naturen och att vara tillsammans med mina hundar. Visst älskar jag att träna, gå kurser mm med mina hundar men ute i naturen där trivs vi bäst och där hämtar jag min energi. Många gånger kommer jag även på hundarna att bara ställa sig i motvind med nosen högt och bara ta in alla dofter och det ser verkligen ut som de njuter för fullt. Så med andra ord trivs vi bäst när vi tillbringar våra heldagar utomhus på äventyr.

Vad kan då vara bättre än att avsluta en redan superhärlig semester med just en sån dag! Ryggsäck, hundarna, naturen och så våra bästa vänner, då kan det inte bli annat än bäst. Den här dagen gav vi oss iväg till för oss ett nytt ställe, hur tusan vi nu kan ha lyckats att inte gå här förut. En sån vacker vandring det blev, en rundslinga på Sörmlandsleden runt Nävsjön. Helt otroligt vacker natur och nästan hela promenaden gick så man hade sjön precis bredvid sig. Så vackert och så bra för hundarna en varm dag som det periodvis vad för oss. Tror det var längesen jag gick en sån här vacker promenad här hemma i trakterna och då har vi ändå vacker natur precis utanför dörren.

Många bilder blev det från dagen och jag tror de får tala för sig själva... kanske med en och annan kommentar förstås!


Här kan jag stå läääänge!
 










 
Ett litet besök i Östergötland!




 
En liten paus för att bara njuta!

 
Cliff - så vacker!

 
Jester!


 
Ozzy - vad menar du matte måste jag stå här med vatten runt mig...

 
okej en snabb pose!


 
Gilly!



 
Bra träning för hundarna att gå på spångar och klättra upp och ner över berg och stockar och stenar. Det var två Greyhoundfröknar (min Gilly och så Ida) som inte tyckte det var helt lätt...




 
Många vackra rastplatser längts med sjön, den ena vackrare än den andra!


 
Nävsjön - hit kommer vi verkligen komma tillbaka till många gånger!

2 kommentarer:

  1. Vackert det var vid Nävsjön! En sådan fin dag att minnas...kramar Eva-Lena.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!