onsdag 27 november 2013

Dålig... och snölängtan!

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen! Förra veckan fortsatte med feber hos Lillhusse hela veckan, feberfri ena dagen och feber nästa... höll på så ett par dagar. Men nu är han på benen igen och livet rullar på som vanligt.

Helgen bestod av en långpromenad tillsammans med en busig och mycket glad Mikey och han matte. Skönt med sällskap en grå och kall dag får då kommer man ut och det värmer alltid med sällskap. Mikey är en helt underbar Greyhound runt året, härligt busig och bara älskar livet, en riktig goding! Helgen fortsatte med julmarknad och mycket mys i soffan, lite trötta efter en sjukvecka och lördagen bjöd på grått och mörkt väder men på lördagen då sken solen men det var kallt.

Den här veckan har fortsatt i full fart med mycket klickerträning och promenader, en bra start på veckan med andra ord! Jag hoppas att jag lyckas lägga upp ett par träningsfilmer från veckan, jag har äntligen tagit mig i kragen och filmat våra träningar. Så nyttigt det är att se hur träningen går, man ser verkligen när man borde klickat och när man inte borde klickat... man ser även hur hunden funderar och reagerar på det jag gör, spännande är det! Hoppas verkligen att jag lyckas få in filmerna, lyckades inte ikväll men klockan är nog försent för att hjärnan vill vara med...

Tänk att det snart är december... då hoppas jag verkligen att snön kommer som livar upp! Undra om Ozzy håller med mig... tror inte alls vi har samma mening om vinter han och jag! Yougi delar Ozzys uppfattning men Jester och Gilly de gillar snö lika mycket som jag så nu hoppas vi att den kommer snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!