söndag 10 november 2013

Novemberrusk på landet...

Lördag och söndag har Lillhusse, jag och hundarna tillbringat på landet hos min pappa. Mysigt som alltid med lugnet på landet men vilket ruskväder, november har verkligen visat sig från sin sämsta sida!

På lördagen blev det en kortare promenad när vi kom ut till landet, regnet hängde över oss och jag skulle iväg och ta emot hundar som kom från Irland och deras väntandes familjer. Hundarna fick vara kvar hos pappa där de kunde ligga i sängen och sova istället för att vara ute i regnet som matte fick vara. Det tror jag de var alldeles nöjda med!

 
 


När jag kom tillbaka till pappa igen så serverades det kycklingvingar, en stor favorit här hemma!

 
Kan lova att det varit både varmt och trångt i sängen...

 
Söndagen bjöd faktiskt på lite bättre väder, det spöregnade inte... och då njöt vi av en härlig långpromenad med massor av spännande att titta och nosa på. På morgonen såg jag genom fönstret att det var jakt på gång så alla fick ha sin reflexväst på sig så vi verkligen syntes på promenaden, men ingen jägare såg vi men vem vet kanske såg de oss...

 
Blött och grått, november är bra tråkigt!


Paus för godissök!


Vi höll till på vägarna och undvek att gå mitt ut i skogen när vi visste att det var jakt på gång.

 
Vackra Gilly!


Fina Yougi!


Bästa Jester!

 
Underbara lilla Ozzy!



Spännande att se djur vi annars inte träffar på så ofta som hästar...


Ozzy är minst men han talade ändå om för hästarna att kom inte hit... morra det kan han!

 
November eller maj?

 
Vacker Lupin som verkligen lyste upp!


Regn på väg...


Det doftade verkligen så gott i skogen! Jag tror allt att jägarna fått djuren i skogen att röra på sig mer än vanligt...

 
Oavsett årstid så är skogen underbar!

 
Tre som har full koll!

 
Liten Ozzy mindre nöjd med vädret då regnet kommit även om det bara duggade... han håller sig bakom matte istället och låter de andra ha koll en stund.

 
Spännande!
 
 
Allt luktar gott och det skulle luktas överallt och hela tiden och självklart fick de det, vi hade ingen brådska.

 
Slaktgropen... den är verkligen så intressant!

 
På väg hem igen...


 
När vi sen kom hem till vårt hem igen så var gänget trötta men då väntade dusch för allihopa, mindre nöjda blev det på sin matte. Men nu är de avmaskade (inte för att jag tror att de har mask men jag vill avmaska men jämna mellanrum och speciellt när det kommit in en ny hund i flocken och jag har inte avmaskat dem sen i våras så Ozzy är inte avmaskad här hemma), nyduschade och alla hundbäddar är tvättade så nu kommer vi verkligen sova gott i natt efter en härlig helg då vi varit långlediga här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!