fredag 25 april 2014

Doftdiskriminering!

Så här ser förberedelserna ut när vi tränar på doftdiskriminering här hemma, så himla skoj!


Ozzy är väldigt duktig och sätter sig fort han luktat på oljan i muggen precis som han ska. Det ska bli väldigt spännande på söndag och se hur han gör när vi ska ha flera muggar olja, undra om han kommer på att han ska markera den oljan som är rätt. Längtar redan till söndag, då ska vi även börja en freestylekurs Ozzy och jag!

Även Gilly och Jester har fått prova på doftdiskriminering här hemma och Gilly har också fattat poängen och är duktig, hon är så rolig att jobba med för hon älskar det precis som Ozzy. Jester har inte kommit lika långt, för honom tar det lite mer tid och han har en förmåga att "glömma" bort vad vi gör för något. Men han lär sig i sin takt men som matte kan man ibland bli lite otålig... Han vill så gärna vara med och träna och kommer alltid med viftandes svans och det kan jag inte motstå och det gör mig motiverad även om det tar sin tid. Så nyttigt för mig att träna hundar som är olika, vad man lär sig för man måste hela tiden tänka till vad gör jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!