söndag 13 april 2014

Svisch!

Ja så tycker jag veckorna går just nu, väldigt fort! Den här veckan har jag ändå varit ledig både tisdag och onsdag, tyvärr de två regnigaste dagarna på länge så det blev mest soffläge men det kan vara mysigt det också. Är som vanligt just nu väldigt dålig på att slå på datorn men vet ni det tycker jag är så skönt, tyvärr blir det inte lika ofta jag uppdaterar här i bloggen då bara och det är ju tråkigt! Jag skyller på vädret och ljuset och att jag mycket hellre är ute än sitter inne vid datorn.

Vad har vi gjort i veckan då? Förutom våra vanliga promenader så har vi haft sällskap av Cliff, Ida och deras matte i onsdags när regnet äntligen gjorde en paus det var som alltid så roligt. Annars har vi mest bara njutit av våren och att det är så mycket ljusare om kvällarna, äntligen hinner man mycket mer och dagarna känns längre. Shoppat lite har jag gjort... Ozzy fick en regnoverall som han inte alls tycker om men som jag tänkte att vi ska använda i sommar när vi ska upp och fjällvandra. Den skyddar då inte bara mot regn utan även mot mygg och knott. Tänkte smörja in overallen med MyggA om det blir hemskt med mygg och knott, det brukar hålla dem borta. Vill ju inte smörja direkt på hunden och då är det bra med något klädesplagg som man inte är superrädd om för lukten går liksom aldrig bort... En ny matskål fick Ozzy också, en lite mindre än den han hade nu och en svart så nu har de alla samma modell på skålar bara olika storlekar. Hööks har ju haft 15% på alla hundsaker... Vi testar nu även en ny B-vitamin som inte innehåller glykos och som inte är flytande utan pulver. Lite mer i burken också så pulvret kommer nog räcka ett bra tag, den jag hade innan tog så fort slut och i längden blir det dyrt när man har ett gäng hundar hemma.

 
Nu i helgen har vi förutom hundkurser mest fixat i trädgården, den är inte stor vår trädgård men vi har ändå haft en del att fixa. Vi har köpt lite nya buskar och hängsälg som jag planterat och så har jag flyttat lite blommor från rabatten på framsidan till rabatten på baksidan. Buskarna och träden har jag satt både för att det är fint men också för att stoppa Gilly från att springa på vår lilla tomt. Just nu har vi en racingbana i lera där och det vill jag inte ha. Tomten är i alla fall alldeles för liten för henne att springa på, tyvärr, springa det gör vi i hagen eller på andra roliga ställen. För Ozzy däremot är tomten lagom för lite vardagsbus även om han självklart tycker om att få sträcka ut ordentligt på större yta, inga djupa racingspår blir det efter honom heller... ja det är ju lite skillnad i storlek mellan dem. Så nu är baksidan fin, bara framsidan som snart ska få sig en helrenovering även där med bland annat tanke på hundarna för vi ska sätta staket där också så hundarna inte kan springa rätt ut när vi öppnar ytterdörren!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!