söndag 6 april 2014

Helgens kursdagar!

Även den här helgen har Ozzy och jag haft kurs förstås. I lördags tränade vi på bland annat inkallning med störning, sitt, ligg med störning och stanna kvar. En riktigt rolig dag och jag känner verkligen att Ozzys och mitt samarbete förändras, en helt annan kontakt med varandra har vi fått och jag känner verkligen hur jag fått ett helt nytt förtroende för Ozzy. Han är grymt duktig ska ni veta!

Idag, söndag så fick vi prova på Rallymix, en riktig rolig sport verkar det vara med mycket positiv belöning. Men jag är inte helt övertygad om att det är roligare än Rallylydnad än... jag gillar ju Rallylydnad! Det härliga med Rallymix var att det var lite mer tempo upplevde jag då hunden byter position oftare och så var det mer belöning under en bana då det finns belöningsskyltar som man ska göra som moment. Ozzy och jag vi tränade mest på positionerna som är vänster sida, höger sida och mellan benen och även byten mellan dessa positioner som ska vara som en klocka, hm svårt att förklara men det ska se snyggt ut. Ozzy tyckte det var superotäckt att gå mellan mina ben samtidigt som jag gick då han är lite rädd för fötter så det la vi mycket tid på och till slut tyckte han att det var helt okej, det ska vi träna mer på! Jag måste säga att det var riktigt kul att prova på Rallymix även om jag inte är helt övertygad om det slår Rallylydnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!