söndag 20 april 2014

Tänder!

Är så glad över att se hur fina och vita mina hundars tänder är just nu! De stora Tre äter färskfoder som bas och Ozzy han får hälften färskfoder och hälften Mush. Jag är helt övertygad om att fodret är en stor bidragande orsak till fina tänder men även råa kycklingvingar, broskben och grissvansar gör att tänderna håller sig fina. Sen borstar jag tänder på mina rätt ofta, de stora Tre borstar jag tänderna på minst två gånger i veckan och Ozzy nästan varje dag eftersom han har en tand där det fastnar en del skräp och tandkött som dragit sig uppåt. Självklart har tandborstningen en mycket stor del i att tänderna är fina också men oavsett vad som gör vad, ben, foder eller tandborsten så har vi hittat något som fungerar bra för oss! Jag är glad över att mina hundar har så fina tänder och tandkött just nu för de hade inte alla när de kom till mig, önskar att jag hade haft en då och nu bild på allas tänder... men nu lever vi i nuet och har nu bilder. Nu ska vi bara fortsätta som nu och se till att tänderna håller sig fortsatt lika fina!

Ozzys tänder!

 
Jesters tänder!

 
Yougis tänder!

 
Gillys tänder!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!