tisdag 1 april 2014

Hundkurser...

Jag anmälde mig i vintras till ett helt gäng olika kurser i hopp om att komma med på några. Hade otur förra året då flera kurser jag anmälde mig till blev inställda så nu ville jag verkligen gå kurs! Nu har jag kommit med på alla kurser känns det som, riktigt roligt men vilken vår vi får!

De kurser som nu kommer starta under april och maj förutom vardagslydnadskursen som redan startat är; viltspår, freestyle och doftdiskriminering. Så jäkla roligt vi ska ha det, nu är bara mitt bekymmer vilken hund som jag ska gå med på vilken kurs, vilket härligt bekymmer eller hur!? Alla kurser utom viltspår kommer ligga på söndagar därför måste jag verkligen tänka till men jag hade velat gå både Freestyle och doftdiskriminering med Ozzy men då går vi tre kurser samma dag så även vardagslydnaden ligger på söndagar. Viltspår ska i alla fall Gilly få gå med mig, hade tänkt Yougi från början men han ska få vara kvar hemma där han trivs bäst.

Har även anmält mig till rallymix men det vet jag inte kommer starta än på ett tag, vilket kanske är tur... och även en klick och trick kurs som jag är lite tveksam till om jag fortfarande vill gå, vi får se om och när den startar! Är även grymt sugen på att fördjupa mig i personspår mer... och visst finns det en kurs att anmäla sig till hos den instruktören som jag nu kommer gå de flesta kurserna för på Hundklok.nu. Det ska bli mycket spännande att gå för henne då hon är helt ny för mig, jag hoppas verkligen hon är bra, känns som jag kan behöva det just nu..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!