onsdag 30 december 2015

2015

Så var det dags att summera året som gått... ett år går i rasande fart! Det har inte varit det bästa året på hundfronten på ett sätt och det är tiden, önskar så att jag haft mer tid till kurser mm men under det här året har det varit andra saker som tagit mycket av min tid och framför allt av min ork. Under våren pluggade jag vid sidan om mitt jobb, känns faktiskt som jag missade våren lite grann, det är den bästa tiden för hundpromenader och kurser men inte det här året för matte satt hemma och skrev. Hösten då hade vi en jourhund, snyggBruno, inte helt planerat och vi hjälpte till lite akut men det var en rolig tid och Bruno är en fantastisk hund. På det hade jag under hösten ett extra uppdrag genom jobbet som innebar en del kvällstid då jag höll i en utbildning. Så det känns som hösten gick till att hjälpa Bruno till ett eget hem och jobb, jag och mina hundar missade den tiden tillsammans. Ja våren och hösten den försvann och prioriteringarna låg inte där jag ville det här året men jag är ändå grymt nöjd med mina bedrifter under året, de har stärkt och lärt mig massor!

Bruno som nu heter Gargamel och bor i sin alldeles egna familj.

 
Allt har inte varit dåligt förstås, det har ändå varit ett riktigt bra år! Hundarna, jag och övriga familjen här hemma har varit friska och pigga och bara det är ju helt underbart! Yougi hade en svacka i början på året med smärta i ett framben men efter medicinering och lite vila så läkte det bort på ett par månader och han är hur pigg som helst nu och har varit det sen i somras! Ozzy har haft strul med sina tänder men det är ingen sjukdom och han är lika pigg som alltid. Vi hade en helt fantastisk sommar och semester, den bästa på flera år! Det blev verkligen en drömsommar med fjällvandring i Härjedalen och en vecka i vackra Dalarna, mina paradis här på jorden! Hundarna var förstås med och de njöt av semester tillsammans med hela familjen och olika äventyr varje dag. Vi har även hittat nya dagsturer som vi njutit av att vandra på med våra bästa vänner, ett gäng vandringar har det blivit här hemma i trakterna, Södermanland är väldigt vackert! Ljuvliga dagar som jag verkligen bär med mig!

Nävsjön runt, augusti 2015.

 
Nävekvarn, juni 2015.

 
Härjedalen - Fiskhålsgraven, juni 2015.


Härjedalen - Kariknallen, juni 2015.
 

Den enda kursen vi gått i år har varit Nosework men det var inte så bara då jag verkligen fastnade för sporten och den kommer vi fortsätta med under det nya året. Jag hoppas göra doftprovet både med Ozzy och Melvin om nu bara matte vågar...

Sen kanske den största händelsen för i år! Flocken har ökat från fyra till fem, vi har en ny stjärna i flocken goaste, busigaste Melvin! Det är ingen liten händelse och verkligen ren och skär lycka för oss alla! Nu kom Melvin in under årets sista månad och han har precis börjat känna sig ordentligt hemma här så 2016 ser vi framemot med spänning!

Nu är det två små i familjen, Ozzy och så Melvin!


Vad tar jag med mig till det nya året? Jo inga jourhundar här hemma, det här året ska tiden gå till mina egna hundar, de är ju faktiskt fem stycken nu. Vi ska gå mer hundkurser för det ger mig en glädjekick som jag så väl behöver och det stärker verkligen bandet tillsammans med hundarna. Jag ska lägga mer tid tillsammans med hundarna och prioritera bort lite annat som för mycket jobb, det ligger högt upp på ska göra listan, det här året ska vi njuta av både våren och hösten! Annars vill jag bara njuta av året som kommer, jag vill njuta av varje årstid, jag vill njuta av tiden tillsammans med mina hundar, jag vill njuta av naturen och härliga långpromenader. Jag vill ha mycket tid tillsammans med min familj både två- och fyrbenta, livet är verkligen som bäst när vi är alla tillsammans! Jag vill hitta på roliga saker och saker jag mår bra av tillsammans med mina hundar som hundkurser, dags vandringar och många långa promenader tillsammans med våra bästa vänner Cliff och Ida med matte. 2016 ska bli ett bra år fyllt med saker som jag och hundarna tycker om och mår bra av! Vi ska alla hålla oss friska och pigga det önskar jag mest av allt! Vet att året kommer börja lite trassligt på den fronten med nära familj som ska genomgå en operation och ett inbokat veterinärbesök med Ozzy den 4 januari då jag hittat knölar på honom... men vi ska ta oss igenom de här sakerna och sen ska året bara bli bäst!

Nu ser vi framemot ett spännande 2016, ett nytt år, ett år tillsammans med det här Fantastiska Fem! Mot nya äventyr!


1 kommentar:

  1. Underbar flock du har Camilla!Melvin är en mycket glad liten kille och så vacker.Gläds med dej! Kram Eva-lena

    SvaraRadera

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!