måndag 14 december 2015

Veckan som gått...

Förra veckan var kanske inte världens bästa vecka... En helt galen vecka på jobbet så jag stupade i soffan varje dag när jag kom hem. Mörkt och regnigt var det nästan varje dag när jag kom hem också så de där långpromenaderna uteblev... vi klickertränade en del inomhus och tog kortare promenader och myste massor i soffan. Ja det blev en lat vecka... egentligen behövde jag nog tvärtom gett mig ut på promenader för att få energi men jag orkade verkligen inte!

Som tur var kom helgen! Vi startade helgen med en härlig promenad på fredagen i efterlängtad sol, Lillhusse var med också så det blev ett härligt äventyr. Sen bar det iväg på kvällen till landet, så skönt och precis vad vi behövde, en helg på landet! För Melvin var det första gången och han har verkligen njutit precis lika mycket som vi andra. Stort hus att springa runt och gå på upptäcktsfärd i och en stor tomt att busa på och långa härliga långpromenader på flera timmar!

Helt underbart väder, sol var precis vad jag behövde!



Vi har våra godissökställen och de är väldigt viktiga!


Lite spännande "skräp" på vår promenad.

 
Granar och tallar kan verkligen växa lite överallt, här i en gammal grusgrop.

 
De här Fem är verkligen min lycka här i livet, min VinthundsLycka!


 
Lite lerigt på sina ställen... vi var lite prickiga när vi kom hem.

 
Så här fint gäng har jag i kopplet!

 
Vi såg en hel del hästar som var ute i sina hagar och njöt av solen de också!

 
Det där med hästar tyckte Melvin var så spännande eller snarare rätt otäckt och de skulle skällas ut ordentligt...

 
Till och med bilvägarna går genom vacker skog här på landet!

 
Mitt vackra skogsrå!

 
Melvin hittade slaktgropen... så många spännande dofter!

 
Älskar den här vägen i skogen, så mysig!

 
Ett par underbara dagar på landet gav verkligen massor av ny energi! Hundarna var riktigt trötta när vi kom hem och det var skönt att känna att de verkligen fått så de var nöjda efter en mindre rolig  vecka för deras del. Melvin han var inte bara trött han var helt slut... det blev många nya intryck för honom men han var så grymt duktig och det var härligt att se att han uppskattade landet lika mycket som vi andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!