tisdag 29 december 2015

Julen, lite smått kaos..!

Hoppas ni alla haft en härlig julhelg! Här hemma var julhelgen lite blandad... Dagen innan julafton och självaste julafton firade vi hos Husses släkt och att ta med alla hundarna dit kändes inte rätt mot någon. För det första så tycker Yougi att det är jobbigt att vara där när det är mycket folk och så blir det många hundar när man åker bort med packning och så skulle det mycket folk. Så Jester och Yougi fick stanna hos min pappa där de båda trivs på landet i lugnet, Jester blev lite ledsen när vi åkte men Yougi hoppade direkt upp i soffan och brydde sig inte ett dugg om att vi åkte iväg. Lite ont i hjärtat gör det alltid på mig att inte ha alla mina samlade med mig men så här efteråt är jag väldigt glad över beslutet att låta de två stanna på landet.

Liten söt Chihuahua fick vi som julkompis men hon löpte...



Husses släkt hade nämligen råkat glömma säga att deras Chihuahua som flyttade hem till dem i somras löpte! Jättekul när man kommer med hanhundar och inte är förberedd... visst mina är kastrerade men könsdriften finns kvar även om det inte skulle bli några valpar. Stress uppstår ju också både hos mig, mina hundar och tiken, ojoj säger jag vilken rörig jul det blev för mig. Det var upp till mig att ha stenkoll på mina hundar eftersom övriga uppfattade det som att den söta lilla Chihuahuan bara ville leka... leka med rumpan uppkörd i ansiktet på mina och svansen vikt åt sidan, nja jag är tveksam till att det är en lekinvit (helt säker på att det inte är en lekinvit)! Nu skötte sig Ozzy och Melvin mycket bra för att vara lite uppstressade av en löptik som mer än gärna bjöd till och Gilly min underbara Gilly hon kunde inte bry sig mindre. Har aldrig sett henne ignorera en hund förut som hon ignorerade den lilla Chihuahuan, spännande att se och skönt då den lilla förstås var rädd för stora hundar.

Fina Ozzy som fick finna sig i koppel... han var den som var mest till sig och hårdast uppvaktad.


Melvin tog det hela lite lugnare men ville gärna hålla koll...


Fina Gilly som inte alls ville vara med på bild... sova igenom kaoset var mer hennes melodi.


Behöver jag säga att det var skönt att åka därifrån och det berodde inte på sällskapet i sig för vi hade mycket trevligt utan på situationen som blev lite smått galen! Så på julaftonskvällen bar det iväg till pappa på landet och Jester och Yougi som väntade på oss, en riktigt härlig avslutning på julafton blev det, alla samlade och lugnet la sig!

Julklappsutdelning på landet! Alla samlade igen bara det var värt att fira!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!