onsdag 30 december 2015

Skräcknatten...

Så är den snart här... årets sista dag och årets skräcknatt! När man har en otroligt skotträdd hund då blir nyårsafton allt annat än fest, det blir en dag och natt med oro för sin bästa vän som lider. Här hemma är det Yougi som är rädd och han är verkligen rädd, de andra kan som tur är inte bry sig mindre men varje år är jag ändå rädd för att någon idiot ska kasta en smällare mot mina hundar så någon mer av dem skulle bli rädd eller ännu värre bli skadad. För Melvin är det första nyåret tillsammans med oss och jag hoppas att han reagerar lika lugnt som Jester, Gilly och Ozzy.

Som tur är så har vi haft det rätt lugnt fram till nu, men nu ikväll har det smällt en del på håll. Yougi har reagerat genom att vilja vara väldigt nära oss men inte med panik än så jag håller tummarna att det håller i sig. Morgondagen är välplanerad, extra goda köttiga ben ligger på tining i kylskåpet så hundarna har något extra gott att smaska på under kvällen, en långpromenad tillsammans med bästa vännerna är inplanerad redan klockan 10.00 imorgon och "skyddsrummet" är iordningställt. Under eftermiddagen kommer det bli snabba kisspromenader och under kvällen stannar vi inne för att sen ta sista kissrundan sent på natten runt 02.00. Vi kommer självklart fira här hemma med sällskap av min pappa och alla TV apparater kommer vara på med högt ljud. Nyårsafton och skräcknatten är välplanerad som ni ser och trots oro så är jag rätt säker på att vi kommer ha en trevlig dag, årets sista dag och en bra start på det nya året. Trots det så hoppas jag bara att skräcknatten ska vara över och lugnet få lägga sig igen...

Yougis skyddsrum!
Canvasburen är inställd i ett förråd som inte har några fönster och som är mitt i huset. Över buren har vi lagt våra tjockaste täcken som ska ljuddämpa, finns lite annat skräp där inne också, sånt som samlas i förråd och de sakerna ljuddämpar också. Där inne gömmer sig Yougi när han tycker det är som värst och han blir mycket lugnare när han har det här skyddsrummet att fly undan till.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!