söndag 6 oktober 2013

Dogparkour!

Jag har helt glömt blogga om de senaste veckornas utmaningar i Dogparkour... Vi har mest varit ute och tränat i mörkret så bilder har vi inga och då "glömmer" jag ofta att blogga om det! Det har varit flera utmaningar och några har vi lagt ner tid på att träna andra har vi fuskat lite med. Nu ska vi se så jag kommer ihåg utmaningarna...

Testa nya underlag - Den här utmaningen har vi faktiskt inte tränat men jag har den i bakhuvudet när det dyker upp något nytt för oss. Mina är rätt vana att gå på olika underlag men det finna alltid nya utmaningar bara vi som inte hittat några eller matte som har dålig fantasi är kanske mer sant.

Balansgång - Den här utmaningen har vi tränat på murar och på omkullfalna träd i skogen, alla Fyra älskar utmaningen!

Krypa under - Den här utmaningen har vi inte heller tränat så mycket. Nu har vi gjort det förut men det alltid kul att göra det igen för det är lätt vi glömmer och så är det bra träningen för hundens muskler.

Veckans utmaning - Parkbänk. En av mina Fyras favoritutmaningar, de älskar att hoppa upp på parkbänkar så här får vi lägga till en liten svårighet som sitt eller ligg på bänken eller att balansera med framtassarna på ryggstödet.

Nu är det dags att ta tag i Dogparkourträningen igen! Det är ju så kul att jobba med sin hund under en vanlig promenad det ger så mycket glädje och samarbete och alltid så roligt att ha en veckans utmaning att jobba på/med! Vi gör nästan alltid något under promenaden som hoppa upp, balansera, sätta tassen på mm så vi har inte slutat träna bara jag som varit dålig att göra veckans utmaningar men nu tar vi tag i det igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!