måndag 28 oktober 2013

Hemmaträning!

I väntan på kurser så tränar vi förstås en hel del hemma på lite olika saker! Det här har vi tränat på under förra veckan, brukar försöka att alltid ha planering över vad jag ska träna på under en vecka med vilken hund.

Ozzy och jag har bland annat tränat in igenom tunnel med klicker och korv, vilken superduktig och lättlärd kille han är. Han tycker verkligen att allt är skoj speciellt om man får godis vilket gör det toppen när man tränar.


Gilly och jag har filat lite på kontakt och fotgåendet för att få henne lite mer följsam och söka kontakt med mig under fotgåendet. Hon tycker att det är sådär att träna just nu, lite svårmotiverad och vill inte riktigt, känns lite som hon blivit en dam och vet verkligen vad hon själv vill. Upplevde henne lite så på senaste Rallykursen också och ofta här hemma i alla möjliga situationer sista tiden, men då är det upp till matte att vara ännu roligare och mer motiverad!

Störningsmoment av liten Ozzy som smitit ut... Härligt att se att Gilly ändå hade full kontakt med mig önskar bara att jag haft full fokus dit vi var på väg, framåt och inte sneglat ner på Gilly.

 
 Två som väntar på sin tur och som också vill ut och träna på tomten!
 
 
Fotograf under dagens träning var älskade Lillhusse, visst är han duktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!