tisdag 1 oktober 2013

Rallyavslut!

I söndags var Gilly och jag på sista tillfället på vår Rallylydnadskurs. Det gick riktigt bra och Gilly var helt klart mer med på noterna än sist och vi hade skoj tillsammans. Ett roligt och härligt gäng har vi varit och mycket har jag lärt mig. Framför allt har jag mycket med mig hemma att jobba på och med, fått bra tips på hur man kan jobba för att göra träningen effektiv mm. Så nu blir det träna av här hemma mest för att vi tycker det är så skoj, vem vet kanske vi vågar oss på tävlingsbanan i framtiden...

 
Tyvärr blev agilitykursen inställd på grund av för få deltagare så det blev ingen kurs för mig och Jester nu i höst. Kvar i kursväg nu i höst är en Freestylekurs, det ska bli skoj men vi får vänta till november! Har anmält Gilly och mig till den kursen men vi får se vem jag tar med mig, det beror lite på hur kursen kommer se ut... Det är verkligen så himla skoj att gå kurser tillsammans med sin/sina hundar, det är ett roligt tillfälle att träna tillsammans med andra och bygga upp en härlig relation och kontakt med sin hund, vi tycker att det är superskoj och så viktigt! Nu har vi lite träning framför oss så vi har att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!