måndag 28 oktober 2013

Kurslängtan!

Jag börjar bli sugen på att gå någon hundkurs igen... Rallykursen är slut och den tränar jag och Gilly på hemma lite grann. Men just det där med att gå kurs är så himla skoj och det sätter lite fart på en att man verkligen tränar och att träna tillsammans med andra det är så roligt och lärorikt!

Tyvärr blev det ingen agilitykurs vilket är så himla synd för jag och Jester skulle verkligen behöva göra något tillsammans. Agility hade passat honom super! Vi var för få anmälda till kursen vilket var så synd!

Jag skulle även vilja gå någon kurs med Ozzy men vad, kanske någon grundkurs då vi fortfarande är lite nya för varandra, bara för att öka samerbetet och hitta det han tycker är skoj.

Har börjar leta lite på kurser i närheten och hittat en tjej som har kurser i bland annat Rallymix, det låter så spännande! Hon hade även en fortsättningskurs som innehöll mycket samarbete och prova på lite olika aktiviteter. Hon har själv två whippetar vilket inte gör saken sämre precis.., http://sundhund.net/ heter hennes sida men innehåller tyvärr inte mycket info men jag har mailat med henne och hennes kurser låter spännande och så ligger de nära, väldigt nära oss.

Jag hoppas fortfarande att det blir en agilitykurs som jag och Jester kan hoppa på och jag har anmält mig till några kurser på sundhund men där finns det inget datum satt utan kurserna startar när det finns tillräckligt många anmälda så det är bara att vänta och se. En freestyledag ska det bli också för Gilly och mig vi ska bara hitta ett datum som passar oss, det ska bli roligt!

Jag får fortsätta hålla ögonen öppna på spännande kurser för jag har verkligen en kurslängtan men jag kan tro att vi får vänta till vårens kurser startar... men då är vi laddade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!