måndag 28 oktober 2013

Dogparkour!

Så har jag varit dålig med att blogga om Dogparkour igen! De senaste veckornas utmaningar har varit soppkorg vilket jag tror att jag hunnit skriva om men inte visat bilder på. Nästa utmaning var höga benlyft, att till exempel gå över ett cykelställ, stege, stockar mm. Den utmaningen måste jag erkänna att vi inte tränat på, vi har inte hittat något bra att träna med och då har det inte blivit av, men precis som utmaningen olika underlag får vi har det i minnet när vi dyker på något spännande. Nu är vi mycket i skogen och går i ojämn terräng och där blir det ofta höga benlyft över stockar och stenar.

Soppkorgar finns det gott om på promenaderna och är en rolig grej att träna på för att göra promenaden lite roligare och mer än bara promenad.

 

 
Gillys nya stil, jag vill verkligen inte som med mycket annat just nu... är det åldern som gjort att hon blivit en envis dam eller vad kan det vara!? För övrigt är hon lika galen och vild som alltid när hon själv vill, hon är väl bara en äkta Vinthund! Godis brukar vara så skoj men som ni ser på hela henne det skiter hon i! Här tvingar jag ingen utan hon fick godis och klappar ändå det ska vara positivt och roligt att träna, oavsett vad vi tränar. Vi hittade några stenar istället som hon fick hoppa upp på och det gick hon med på, då blev det mycket godis och beröm.


Den Dogparkour utmaningen som är nu är från en sak till en annan och den har vi tränat på både när vi är i skogen och på promenader i tätbebyggelse.

Från en sten till en annan!




 
Parkbänk till soppkorg!




Idag ville Gilly och visar att hon faktiskt kan soppkorg när hon vill!



De är så himla duktiga alla mina Fyra, de är helt olika att träna med vilket gör det så skoj! Nu ligger Dogparkour utmaningarna varannan vecka vilket kommer passa oss perfekt, då hinner vi träna ordentligt på varje utmaning och kanske blogga om det i rätt tid också.

1 kommentar:

  1. Å vilka duktiga vovvar du har!!!! Bilden på Ozzy längst ned, han är ju
    så söt, lille vännen ....vill också äga en italienare.
    Kram Eva-Lena!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!