måndag 28 oktober 2013

Helgen!

Idag får jag blogga igen en massa från förra veckan då jag helt enkelt inte hann med, som jag saknar att blogga när det går en tid. Vi har haft en lugn och härlig helg här hemma med lite pyssel inför hösten eller kanske ska man säga vintern som snart kommer. På lördagen fick vi även finbesök av min moster och hennes ena Whippet Brynolf, en av de absolut finaste Whipparna jag vet både i sitt sätt och utseende.

Jester som är världens snällaste tycker av någon konstig anledning inte om mina mosters Whippetkillar, varför vet jag inte. Så Jester fick jag säga åt att gå och lägga sig vilket han mer än gärna gjorde i ett annat rum för att få vara ifred, jag behöver inte stänga in honom på något sätt utan han ville bara själv komma undan och behövde att någon sa det till honom. Gilly hon tog ett par racerundor på tomten med Brynolf och sen for de båda upp i soffan... bruna härliga tassavtryck men det går att tvätta så vad gör det, de hade roligt! Yougi han var nere och hälsade en stund och gick sen och la sig, när han hörde att de busade var han nere en sväng igen för att vara med, sötnosen! Yougi han gillar däremot Whipparna och blir så glad när han träffar dem. För Ozzy var det första gången han träffade Brynolf och första gången som det var en annan hund som inte tillhörde flocken hemma hos oss. Ozzy tyckte att det var lite blandade känslor med en leksugen Whippetkille här hemma, han både ville leka och inte då han vart lite osäker samtidigt som han skulle tala om att det här var hans hem, tokstollen. Hade Brynolf och Ozzy fått umgåtts en längre stund så är jag övertygad om att de hade blivit riktigt goa busvänner då Brynolf hela tiden så tydligt visade att han lyssnade på Ozzy.

Söndagen då väntade en härlig långpromenad med bästa vännerna. Inte ens det har vi inte hunnit med sista tiden, så det var ett tag sen sist men så himla roligt att träffas som alltid! Tyvärr är vackra Cliff halt så han fick inte följa med utan var hemma och vila. Vi hoppas att han snart är pigg igen så han kan följa med, tomt utan honom när vi går med våra bästa vänner, han är ju en i gänget!

Underbart söndagsväder ända fram tills regnet kom...

 
Mitt fina gäng letar godis i hagen mellan busrundorna.


Vackra Ida!

 
Vi vill ha godis, vilket vinthundsgäng de är!
 


1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för en underbar tur tillsammans med dej och dina fina.
    Saknar er redan!!!
    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!