lördag 5 oktober 2013

Halsduk, mössa eller strumpbyxa...

Har kikat på lite olika varianter av mössor till Ozzy, har fått rådet att Italienska vinthundar lätt förfryser öronen när det är riktigt kallt ute och det vill vi inte att liten Ozzy ska göra. Vi tycker ju om att vara ute oavsett väder även om riktigt regniga och kalla dagar helst tillbringas i soffan... så kläder efter väder det måste vi alla ha! Kom på att jag första vintern när Jester bodde hos oss och det var kallt, riktigt kallt så klippte jag av en knästrumpa som blev till en halsduk som man kunde dra upp över huvudet och öronen. Så jag gick upp och letade i garderoben och hittade ett par strumpbyxor som jag inte använde längre och som jag klippte sönder. Nu har Ozzy och de stora Tre varma halsdukar som man kan dra upp till mössa. Superbra och billigt även om hundarna kanske inte tycker att det var det skönaste man kan ha på sig! Tyget är mjukt och töjbart och sitter åt precis lagom för att sitta kvar men sitter inte åt så det sitter för hårt. Mössa är säkert inte det skönast att ha på sig när man är hund men blir det riktigt kallt kan det komma att behövas, nu hoppas vi på att det blir en fin vinter med lagom med härlig snö och inte allt för kallt! Men först ska vi fortsätta njuta av hösten men det känns riktigt bra att vara förberedd när minusgraderna kommer, de är visserligen redan här på kvällar, nätter och morgnar men dagarna är fortfarande "minusgraderfritt" och riktigt härliga!



 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!