onsdag 26 mars 2014

Förra veckan...

Förra veckan gick i rasande tempo känns det som! Morgonpromenaderna fortsatte vara kalla men snön den smälte bort och vi har haft barmark hela förra veckan och har fortfarande.

Vackra morgnar! Jag älskar vår timmes långa morgonpromenad, det är nog allt den bästa stunden på hela dagen. Alldeles tyst ute, bara naturen som låter och vi har en helt ny dag framför oss!




Efter jobbet har vi tagit eftermiddagspromenader och njutit av att det är ljust om eftermiddagarna nu, dagarna känns på en gång längre, härligt! En hel del spring och bus i hagen har det blivit under veckan också, en till fördel med att det är ljusare om dagarna nu! Vi har tränat en del på promenaderna, skönt när man kan göra det även när man har hela gänget med sig på promenad. Värmen gör att de andra kan vänta en liten kort stund när vi tex tränar Dogparkour under promenaden, veckans utmaning har varit staty så vi har hoppat och balanserat på det mesta vi hittat. Vi har även lagt mycket godissök både på marken som vanligt men även fyllt trädens bark med godis så de fått jobba en och en och lite svårare blir det allt.


Söndagen blev en riktig hunddag, bland det bästa man kan göra på en söndag! Först var Ozzy och jag på kurs! Vi har börjat på en helt vanlig vardagslydnadskurs, vi anmälde oss till den när han var rätt ny hos oss men den startade inte fören nu och då den ska innehålla lite prova på lite olika aktiveringar så hoppade vi på kursen. Det ska bli kul att se vad just Ozzy tycker är skoj, förutom det jag redan vet men kanske kan vi hitta något nytt vem vet. Känns kanske lite "överkurs" då Ozzy är väldigt duktig och har en väldigt god vardagslydnad men man kan alltid lära sig något nytt och träna tillsammans med andra är så roligt och nyttigt! Blev inte så väldigt imponerad över första tillfället men jag förstår tanken hos instruktören som förövrigt är helt ny för oss och jag förstår att hon behövde kolla av vad vi alla kunde och inte kunde. Vi tränade hundmöten i en timme, kursen är bara en timme och det kanske inte är just det som Ozzy och jag behöver men alltid kan vi lära oss något nytt och vi lärde oss att ligg kan vi inte utomhus även om vi hade en filt... blir att träna lite även om det knappast är det viktigaste för mig. Ligg vid hundmöten är inget jag vill använda mig av och tycker är fel även om det var i träningssyfte, men det är jag det. Kände också att Ozzy mest gick med näsan i backen vid alla hundmöten, för hundarna brydde han sig inte om alls, så lite mer kontaktövningar skadar inte precis! Ser ändå fram emot helgen som kommer för då vi ska träffas både lördag och söndag och få se fortsättningen på kursen.

Efter kursen hade vi en date med våra bästa vänner och det blev en härlig långpromenad på 3,5 timme och massor av spring och bus! Det var som sagt en underbar söndag på alla sätt och vis!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!