söndag 16 mars 2014

Söndagspromenad med Husse!

Inte ofta jag får med Husse på långpromenader med hundarna (han tar hellre de kortare promenaderna...) men idag lyckades jag!

 
Det blev en del Dogparkourträning under promenaden och Yougi han visade hur långt han kommit idag! Den här stubben är rätt hög och vi började träna på den genom att sätta tassarna på den och jag minns att jag fick lägga godiset uppe på stubben för att få Yougi att sätta tassarna på stubben, det var ett tag sen nu. Idag hoppade han upp på stubben som han aldrig gjort annat och jag lovar den är hög! Jag lyfte ner honom sen förstås från stubben. Tänk vad lite Dogparkour träning kan göra med självförtroendet och balansen.

 
Det blev även mycket spring för hundarna då de nog alla har vårkänslor i benen! Jester fick springa av sig på ett stort fält alldeles själv det tycker han om, han kan ju utan problem vara lös nästan var som helst också. Gilly hon sprang som en toka i hagen, hon sprang tills hon blev helt slut. Hon sprang mycket själv men även tillsammans med Jester (Yougi och Ozzy hängde på ibland också) och när jag trodde att de alla sprungit färdigt i hagen så tog Yougi(!) ledningen och tog ett par varv till med Gilly och Ozzy efter sig. Härligt att se när Yougi får sina fnatt för det händer inte så ofta... Ozzy han sprang minst så han fick springa mellan Husse och mig ett par gånger på ett stort fält och det tycker han är så skoj! Så nu har jag fyra mycket trötta hundar här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!