fredag 16 januari 2015

Is...

Att jag aldrig lär mig att vintern aldrig blir som jag vill att vintern ska vara, för jag längtar efter vintern varje år Jag vill ha snö, rätt mycket snö men det ska vara sådär härligt puderlätt så när hundarna springer i den så yr det om dem. Det kan jag glömma och drömma... här varvas minusgrader med plusgrader och den lilla snön som ligger kvar är isig och hård. För hundarna är det inget bra underlag att springa på, speciellt inte för Gilly som inte kan känna efter hur fort hon kan springa utan alltid kör på i 110... Det är is också överallt, på gångvägar, på våra stigar mm så av den anledningen blir det inte massor av spring heller, vill inte riskera några brutna ben. För mattar och hussar är det inget bra underlag heller för det är verkligen isgata och halt som sjutton, jag har nog aldrig önskat mig ett par icebugs så mycket som i år!
 
Cykel- och gångvägen utanför oss...

 
Vår framsida...

 
På promenad...

 
Så här ser det ut på vissa ställen fortfarande, tänk om det kunde vara mer så här överallt!

 
Vår baksida...

 
Jag som älskar vintern längtar efter våren nu så man slipper gå ut och oroa sig för benbrott eller onda tassar! Det här är det värsta jag vet...

1 kommentar:

  1. Ice-bugs är verkligen kanon och värda varenda krona. Du fyller ju snart år, vore väl en perfekt present till dig! :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!