lördag 26 september 2015

Brunobus!

Bruno går under namnet Tjuren Ferdinand här hemma, han kan vara stor, stark och snabb när han vill men annars tar han livet med ro. Kan se honom sitta där på gräsmattan (korkek)och lukta på en kissfläck (blomma). Men vi kallar honom även Buffalo Bill för han kan som sagt fara fram också, för hur är det kärt barn har många namn eller hur?

Jag har pratat och skrivit så mycket nu om hur lugn han är och att han är som en gentleman i sitt sätt så jag vill visa hans andra sida också, BusBruno! För även om han är en lugn kille så är inte buset långt borta och den där glimten i ögat är inte svårväckt. Man kan inte tro att han snart är fem år i de lägena utan då känns han mer som en förvuxen valp, men så härligt det är med den där livsglädjen!

Gosedjur älskar Bruno, sonens rum är mycket populärt... Men det finns också några gosedjur som nu mera saknar ögon och nosar i det rummet vilket förstås inte är bra för hundmagar så nu är rummet stängt. Leksaker med pip är så populärt och han blir helt galen av lycka men de leksakerna blir aldrig långlivad så de får han bara leka med, eller slakta kanske är mer rätt ord, när vi är med.

En slaktad pipboll! Det där som piper ska bara plockas ut.

 
Härliga bilder på BusBruno som släpper loss! Anfall!

 
Nu har jag dig!

 
Vadå försiktig, den är min!

 
Min bara min och du kan inte ta den!

 
Så kom polisen Ozzy och styrde upp allt...

 
Vad ska jag hitta på nu då!?

 
Övergiven men hel!

 
Nästa leksak, tjohoo så skoj!

 
Jag bara älskar denna hund som har så mycket kärlek och humor att bjuda på och en så tydlig av och på knapp. Från lugna Bruno den coolaste man kan tänka sig till den där förvuxna valpen som far runt, så ska livet vara! Hoppas någon ser honom för att han är den han är, någon som önskar sig en bästa vän i alla lägen, en kompis att mysa med i soffan och gärna i sängen också om han får, en hund att dela långa härliga promenader tillsammans med och en hund att bara ösa kärlek över men som också kommer ge så mycket kärlek tillbaka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!