fredag 11 september 2015

Svårt att förstå...

Bruno har fått ett nytt hem!


Kan inte riktigt alls förstå att inte fler fått upp ögonen för Bruno! Visst några har hört av sig men ingen som har återkommit med en intresseanmälan eller kommit hit för att träffa Bruno. Funderar man på honom och om han skulle passa in i ens familj så tycker jag verkligen att man ska ta sig tiden att komma och träffa honom! Han är hund som man behöver se och umgås med för att förstå hur go han verkligen är! Så tveka inte, du/ni kommer få en bästa vän i den här killen!

Han är ju så galet vacker men visst man ska inte gå efter utseende det håller jag helt med om, men han är ju så himla genomtrevlig. Han har varit ensam hemma tillsammans med de andra hundarna när vi har jobbat nu i veckan och det har gått riktigt bra! Han har inte gråtit när vi gått och när vi har kommit hem så har han sett riktigt nyvaken ute så han kan koppla av när han är ensam. Ingen av grannarna, vi bor i radhus har heller sagt att de hört honom. Men jag skulle tro att han har gråtit lite men inte så det stört tydligen. Rumsren skulle jag också vilja påstå att han är nu bara man antingen har varit ute på en ordentlig promenad precis innan maten eller att man går ut precis efter maten. Det är inte lika bråttom som tidigare när han åt och kissade där han stod utan nu kan man klä på sig jacka, skor och låta honom slicka ur skålen ordentligt innan man går ut. Vilka framsteg den här killen gör på mindre än en vecka!

Vi har inte märkt av några rädslor hos honom, inte för ljud, folksamlingar mm. Han är så lugn och trygg i alla miljöer och situationer vi stött på tillsammans med honom. Han har en del jaktlust i sig som de allra flesta Greyhounds och jag skulle rekommendera att bara släppa honom på inhägnat område, visst det kan gå att träna med tiden men inget man ska ta för givet. I övrigt är han bara som en stor, söt och snäll nallebjörn som bara älskar alla och som inget hellre vill än att bli älskad tillbaka, han söker så mycket kontakt med människor, en riktigt social kille!

Det är verkligen en förmån att få lära känna den här killen och vi är så glada över att ha honom här som en bonusvovve i familjen men jag önskar verkligen över allt annat just nu att han hittar sitt alldeles egna hem. Han förtjänar verkligen att få bo in sig i sin alldeles egna familj och inte i sitt jourhem!

Lilljourhusse hade haft en tuff dag på skolan och fina Bruno var på en gång där och höll honom sällskap i soffan. Ibland undrar jag om de inte förstår så mycket mer än vi tror... egentligen undrar jag inte, jag är helt övertygad!

1 kommentar:

  1. Vad längesedan jag var inne här och läste. Så vacker han är, Bruno! Själv har jag en greyhound på 10 år som är fantastisk. Har denna veckan startat mitt hundpensionat/dagis, som har fått en härlig start med många trevliga hundar och hundägare. Vår Cecar tycker med det är spännande med alla nya vänner. Hoppas Bruno får sitt alldeles egna hem inom kort. Hade jag inte haft fullt upp med mitt pensionat just nu så hade jag varit en starkt spekulant....
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett tassavtryck - skriv ett par rader. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Camilla och de Fantastiska Fem!